Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11114 besök totalt |
Tackar!! Ditt ex. ser ju otroligt fräsh ut! både formgivningen och körglädjen ger mycket underhållning !! mitt ex. är helrenoverat i plåt och mekanik så den är solid att köra vilket är meningen med det hela!! en snyggare lack är däremot på önskelistan... _________________ Christer J-born en grå bil en oystergrå bil en röd bil en grå cykel en röd lådbil |
||||
Den som har den nu köpte den av mig! Senaste totalrenoveringen gjordes i perioden -95 - -97 sedan gifte jag mig och skaffade barn... ![]() Drabbades dock igen - nu med MX-5 och mer "köra" än "fixa" ambition. Jag beundrade din Porsche på macken i sommras, stannade en stund extra för att få höra ljudet... ![]() /Klas i Bunkeflostrand _________________ Klas Hansson-Gladh |
||||
Är jag full eller sitter inte trattarna rätt på förgasarna? Ser ut som främsta tratten sitter framför förgasaren?? ![]() _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
Jag skulle nog svara JA på den frågan. ![]() Följ tratten närmast kameran och se hur snyggt den följer förgasarens första port rätt in i toppen. Eller spana in mitt skrot och skåda avståndet mellan flottörhus & första porten... ![]() _________________ Jörgen Eriksson |
||||
MEN innan dess se till att all tändning är Spot on med förställningtider och allt så att det passar motorn. Påverkar Christos tid i stor mängd. Koll på Tändning= billigare vid rullande landsvägskörning. Ring berätta om specen Så kan han säker speca upp fördelaren åt dig... MVH Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Hann prata med Christos i somras, fick ett OK prisförslag, nu hann jag inte få ordning på allt småfix (trattar, luftfilter,tändning, kam.skicket) innan hösten så det blir ett besök senare, ska byta från Marellli till Boschfördelare (finns mer reservfjädrar) och d:o tändmodul, sen ta en snabbkoll på kammarnas skick, och antagligen peta in ett par andra halsringar. Boschfördelaren har varit en sväng på Ronwill renov. & omställd enligt spec. på kammarna, om det sen blev rätt får nog bevisas på rullarna. _________________ Christer J-born en grå bil en oystergrå bil en röd bil en grå cykel en röd lådbil |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 11114 besök totalt |