Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1187 besök totalt |
Sugen på att köra på Spa-Francorchamps?
Tjenare! Den 17e juni är det track day på Spa-Francorchamps; öppen pit lane 09:00 till 18:00. Instruktörer finns på plats. Kalaset kostar 420 EUR (ca 3700 SEK). Tyvärr har de jag skulle dit med hoppat av ![]() Dan |
||
Hur funkar det? Föranmälan eller? Hur långt är det dit? Jag funderar ju på ringen till midsommar så man kanske skulle passa på.
![]() |
||
Det är inte så långt från ringen!
Uppskattningsvis c:a 1 - 1,5 h med bil. Spa verkar vara en härlig bana med många snabba kurvor! ![]() ![]() ![]() Har själv aldrig kört där. Bara varit och tittat på F1. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Den lär nog vara en höjdare i nästan vilken bil som helst, eftersom den föregås av en lång och brant nedförsbacke. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||
Föranmälan är det. Jag har blanketter och garanterat minst en plats över. Det är inte alls omöjligt att det blir ringen före (typ 14-15 juni dvs lör/sön) men jag har inte hunnit kolla om det är öppet där då. Man kan också köra enbart förmiddag (09:00 - 12:00) för 240 EUR eller enbart eftermiddag (13:00 - 18:00) för 320 EUR.
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1187 besök totalt |