Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
rFactor: erfarenhetspoäng
1 besök senaste veckan (855 totalt)
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Trådstartare

Det slog mig att det händer ytterst lite med erfarenhetspoängen när man tränar och kör enstaka race, och så värt mycket pengar drar man inte in heller. Är det bara racing season (eller vad de kallar det här) som gäller i praktiken? Dröjer ju inte länge förrän den uppgraderade rTrainern känns alldeles för snäll och man åker ifrån alla AI-förare med likvärdiga bilar utan större problem. (och jag tycker ändå att jag kör ganska ojämnt och ineffektivt emellanåt...!?) Vad ska man hitta på då?

Finns det "dolda" AI-inställningar jag missat? (Förutom i konfigurationsfilerna; där har jag sett några intressanta siffror...) Påverkar det i så fall erfarenhetspoängen också?

(Fuska kan man ju alltid göra, men det jag funderar över är hur det hela är tänkt att fungera om man kommer till rFactor och inte är total nybörjare.)

En annan sak jag kom att tänka på, förresten: Skruvar aldrig AIn på bilarna? På banor där det lönar sig att skruva långt ifrån standardinställningarna så är AI-bilarna totalt chanslösa...

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005

man kan väl ändra AI styrkan i % det borde göra en hel del...

Men visst, man tjänar mest i seasons....

När du har råd med rF3 så tjänar man i sin tur mer o.s.v.

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Annars slår man in ISI_BABYFACTORY i chatrutan i spelet och går ur banan så har man så man kan köpa det mesta

Emil Engdahl
Hässleholm
Här sen Dec 2004

Schumi skrev:
Annars slår man in ISI_BABYFACTORY i chatrutan i spelet och går ur banan så har man så man kan köpa det mesta

Allt är väl köpt oxå? Alltså bilarna. Sen får man trimma själv
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Trådstartare
Schumi skrev:

Jo, jag vet - men det jag undrade över var (bl a) hur det egentligen är tänkt att det ska gå till.

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

olofson skrev:
Schumi skrev:

Jo, jag vet - men det jag undrade över var (bl a) hur det egentligen är tänkt att det ska gå till.

Sorry,såg nu vad du hade skrivit och har ingen aning

Racingsimulatorer
1 besök senaste veckan (855 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande