| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
rFactor: erfarenhetspoäng
|
1 besök senaste veckan (855 totalt) |
|
Det slog mig att det händer ytterst lite med erfarenhetspoängen när man tränar och kör enstaka race, och så värt mycket pengar drar man inte in heller. Är det bara racing season (eller vad de kallar det här) som gäller i praktiken? Dröjer ju inte länge förrän den uppgraderade rTrainern känns alldeles för snäll och man åker ifrån alla AI-förare med likvärdiga bilar utan större problem. (och jag tycker ändå att jag kör ganska ojämnt och ineffektivt emellanåt...!?) Vad ska man hitta på då?
Finns det "dolda" AI-inställningar jag missat? (Förutom i konfigurationsfilerna; där har jag sett några intressanta siffror...) Påverkar det i så fall erfarenhetspoängen också? (Fuska kan man ju alltid göra, men det jag funderar över är hur det hela är tänkt att fungera om man kommer till rFactor och inte är total nybörjare.) En annan sak jag kom att tänka på, förresten: Skruvar aldrig AIn på bilarna? På banor där det lönar sig att skruva långt ifrån standardinställningarna så är AI-bilarna totalt chanslösa...
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
|
man kan väl ändra AI styrkan i % det borde göra en hel del...
Men visst, man tjänar mest i seasons.... När du har råd med rF3 så tjänar man i sin tur mer o.s.v. _________________ Roland Johansson [SRM]Rolle www.racingmates.se Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag Probably the friendliest team in the world |
||||
|
Annars slår man in ISI_BABYFACTORY i chatrutan i spelet och går ur banan så har man så man kan köpa det mesta
|
||||
Jo, jag vet - men det jag undrade över var (bl a) hur det egentligen är tänkt att det ska gå till.
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||
Sorry,såg nu vad du hade skrivit och har ingen aning
|
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
1 besök senaste veckan (855 totalt) |