| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur löser jag denna koppling på fuelcellen?
|
3964 besök totalt |
|
Hur löser jag denna koppling på fuelcellen?
Japp, här är en bildpå mi fuelcell och dess koppling.
Vilken sorts koppling måste jag ha för att kunna få på en vanlig 8mms bränsleslang? På roadsters weebshop hittar jag dessa 2: http://www.roadster.se/ashop/prod_sh http://www.roadster.se/ashop/prod_sh Är det någon som kan dessa dimensioner som uppges? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
De där anslutningarna från Roadster är gjorda för en viss typ av slang - s.k. "push on hose" .
Det finns vanliga nipplar att köpa som går till de där typen av AN-anslutningar. NBM hydraulik är experter inom området
_________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
|
Tackar!
Dem såg ut att ha ngt! Men hur mäter jag min anslutning på tanken? Är det diametern på gängytan som är tex 3/8? MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
_________________ Roger Zetterlund. Cupra Ateca. |
||||
|
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
9/16" är AN6, mer kommer jag inte ihåg i huvudet..
3/4" = 19mm. låter som en AN10, men jag kan kolla det åt dig på söndag. |
||||
Tack hemskt gärna! Jag har mätt utv på gängorna.alltså itne imellan dem. MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Nä, men det är helt rätt mätt! Välkommen till ANträsket förresten
|
||||
|
Detta är citerat direkt ifrån www.roadster.se
"Det har tagit ca 50 år av koncentrerat arbete att standardisera all hundratals olika individuella och inkompartibla gängsystem som en gång fanns. Militären var först att börja använda sitt "Army-Navy" (AN) som formade lite av basen för nya standarden. En grupp ingenjörer fick uppdraget att vidareutvecka vid "Joint Industry Council" och skapade då JIC som reducerade varianterna vidare. Speedflow, tillsammans med sina kollegor, andäver JIC formatet som bas till alla rördragningssystem- så att allt är kompatibelt med allt annat. Numera kan du skapa ditt eget system och behöver bara tänka på att överföra det du skall bygga till JIC. Som en referens kan du här se de gängor som används av JIC (och AN): JIC---Gänga---------Gängstigning -03---3/8 UNF-------24 TPI -04---7/16" UNF-----20 TPI -06---9/16" UNF-----18 TPI -08---3/4" UNF------16 TPI -10---7/8" UNF------14 TPI -12---1-1/16" UNF--12 TPI -16---1-5/16" UNF--12 TPI -20---1-5/8" UNF----12 TPI" Så om det är 19mm gänga du har vilket motsvarar 3/4" så borde det vara en AN8 anslutning du har ursäkta den oehört fula tabellen
_________________ Dennis Stransky Manta 2.0t <--SÅLD
|
||||
|
Ser ut som en Jaz fuel cell på bilden. Dom har AN8 soppaanslutningar och AN6 i luftanslutningen ovanpå. Så är det i allafall på min.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||
Prententiöst värre av roadster eller vem det nu är som har skrivit det från början. Man får intrycket att detta är alenarådande men i processindustri och hydraulikindustrin är det näst intill ett okänt begrepp med AN menar jag. Däremot så finns JIC men i blygsam omfattning. Istället är det rörgängor i bråk av tummar och DN som man man använder mest frekvent skulle jag vilja påstå. _________________ Pär Hylander |
||||
Tackar för alla bra svar! Speciellt detta =) Då kan jag handla rätt saker =) /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Ta med !
Hydroscand har kopplingar ta med den du har så fixar dom det !! Jag har kollat det här i Karlstad det är dom som fixat den botten plugg du har. Per _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
|
Re: Ta med !
ok, tackar! MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
|
Hej!
Jag löste problemet genom att masa mig till NBM hydraulik som fixade precis det jag ville ha på 5 minuter samt till det facila priset av 95kr ink moms. Rekommenderas! /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Hur löser jag denna koppling på fuelcellen?
|
3964 besök totalt |

