Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Nissan Skyline GT-R (R32) -90 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (8577 totalt) |
Happ, då har man hållit sig borta härifrån ett bra tag. I samband med att jag sålde min förra bil (Impreza GT) i dec -03 så vart det inte så mycket rejsa.nu
Fick hem Skylinen(min...., fram till då, ultimata drömbil ..... asså inom ekonomiskt räckhåll ) sent i sommras ,nästan höst ,o har väl skruvat sedan dess inför reg.bes. Nu är bilen avställd för vintern så jag tänkte ta mig tid o skriva lite om "nyförvärvet". Rejsa.nu-intressanta grejor först: Väghålling mm. Tein NA coilovers Cusco fjäderbensstag fram 18*9,5 " Speedstar "Koenig special" 3-del. splitfälgar Bridges. G III (typ S-03) 235/40-18 (alldeles för smala!) Bromsar orginal ok Apexi skivor fram "bättre" belägg fram, fabrikat okänt Motul RBF bromsvätska Motor orginal inuti , dvs 2,6 liters rak 24v sexa. Ny renoverade turboaggregat. TTS HKS twin pod luftfilter HKS GT intercooler HKS EVC4 boost control Mine's ECU (eller HKS Kansai ECU) Bullet avgasys. "av-katalyserat" Downpipe. fabrikat okänt Denso iridium stift. Orginal tal Uppflyttat oljefilter Lågtemp thermostat Z32(300ZX) luftmassemätare Jag kör med Motul Chrono olja 10W/40 Drivlina Nismo twinplate koppling Redline 75W/90 gearoil i fram o bak diff Redline Shockproof HeavyW. i lådan ...inte så Rejsa.nu-intressant: Övrigt RockerDancer kolfiber frontläpp D-speed klara framblinkers MHW vita sido blinkers Budget mockaratt 350mm("platt botten") Nismo tut-knapp Nismo kolfiber vxl.knopp Greddy turbotimer 260km/h mätare Se bilder: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/Ume-skyline Har ej varit ut på bana ännu men väl ut på superstage i Åmsele(nästan-kopia på Bilsport SS). Där matchade jag tiderna jag hade i min förra bil (Imprezan...), vilket jag är mycket nöjd med. 4WD som 4WD kan man tycka, men Skylinen är ju bakhjulsdriven tills bakhjulen börjar spinna för mycket, då fördelas kraft framåt (mängden regleras i förhållande till hjulspinn o styrutslag). Med detta tycker jag att bilen blir mer banräcer än vad Imprezan var med sina mer rally-räcer egenskaper. Coiloversen som sitter på känns som dom mycket väl skulle hänga med på bana , men bromsarna..........känns inte mer säkra än till gatkörning. Fästet i bilen är också otroligt dåligt. Detta kan dock vara en kombination av: smala/dåliga däck, mycket mer HK än jag nånsin haft i en bil och att jag kanske är för van vid 50/50 4wd(understyrn.). Framtiden då. Med stundande husbygge så ska bilen iaf. hållas rullande men längre fram så är fetare bromsar o bättre däck högsta prio. I vinter blir det ombyggnation av fälgar o div lackjobb/rep. Nismo ,typ gurney-flap o grillspoiler ska lackas o skruvas dit. _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Kul Glenn!!
Jag visste inte att du fanns här på rejsa Vi syns säkert i sommar Edit: Läste mitt inlägg och tyckte att det kunde tolkas som om jag kände dig eller så. Så är inte fallet men man håller ju koll på den lilla skara av folk som äger dessa bilar Har sett din bil på bla Skyline.se och måste säga att det verkar som om du hittat ett riktigt fint exemplar. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
|
||||
Hej hej Glenn då var vi 3 st R32 GT-R här då..
Bara min som är kvar o bli "laglig" nu när Mitzu fixa sin.. Öppna upp mina lysen efter dina bilder så nu ska vi se hur det går.. Ser fram mot sommar 2005.. //Greven _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||||
Hur höga är dom tiderna då? _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Tjenare Glenn!! Ruggigt läcker bil du skaffat - Hur har jag kunnat missa denna bil på umeås gator? Ser fram emot sommaren då vi ska köra i kapp på midlanda och åmsele SS _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||||
Nisse. Jag körde på 1,28,4 tror jag det var. Hade säkert kunnat presterat nått liknande med Imprezan men jag han ju bara med 3 vändor hösten 2003 sen sprack ju en bromskiva
Hahlin. Faktiskt ganska många som missar att det är en Skyline men dessto fler som reagerar på att man sitter på "fel" sida Micke. Inte svårt att missa kärran min eftersom jag kanske bara kört 50-60mil med den här i Umeå-trakten. Midlanda....oh Yes! _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Nu var det otroligt länge sedan ,sista posten 10 Nov......2004
Huset står halvfärdigt,dock beboligt,inget garage ännu utan har kvar skruvar garaget ute i Röbäck. Tog långt tid innan jag hittade igen den på detta forum. Fördelen var ju att när man letade sig tillbax så han man läsa på sig om andras projekt Nu blev väl min tråd framflyttad iaf. Kommer uppdatering alldeles starx med bilder. Absolut senaste nytt är ju asgrymma Dunlop Direzza 02G 265/35-18 som köptes av Dunlop-Johan via detta forum _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Detta är saxat från "projekt" forumet på www.skyline.se
Så här vart det. Iom husbygge o avsaknad av semester(dvs tidsbrist) så vart det att jag tankade 98 + oktanbooster + 10% etanol(för säkerhets skull). Han testköra några få mil under veckan o lite hårdare på vägen upp till Åmsele(där den skulle piskas ). Gick kanon bra! Rent o fint o betydligt bättre drag överallt i registret. BMW klubben Nord hade anordnat en konbane träff uppe på Åmsele flygbas. En kopia av Bilsport SS med fotocells tidtagning osså den för Åmsele unika RS-banan med manuel tidtagning. För att göra en lång historia lite kortare så vart jag försenad i uplinings kön eftersom jag vänt bakdäcken åt fel håll(låg bil o få domkrafter mm bla bla). Skulle börja med SS eftersom jag hade kall bil o behövde värma upp. SS körs tre inviduella varv efter varandra o i RS körs 3 varv o totalen räknas. Kön var lång så jag körde bort till RS-banan ist(banorna kördes i var sin ända parallelt på flygbasen). Bästa tid var 3min blankt nånting. Med kall bil så fis-körde jag första varvet o ökade andra o tredje(du startar stillastående o går i mål rullande). 2.54 nånting. Klart snabbast men eftersom det var i början av dagen o det var ett gäng lowcost superseven med r-däck så borde ju tiden inte hålla. Efter mig körde en E46 M3 2.59. Ställde mig sist i kön o nu skulle det bli åka av(uppvärmd bil o allt ) 2.46!!!! Dittills så var M3:an med 2.59 bäst efter mig Skyline rules! *yeah* Banan är ganska knixig o har inga direkta rakor(ett par korta ena) några längre svepande börjar, precis innan o efter strt/mål så får man i trean. Visst var min 4wd nyckeln till en bra tid,men jag väger in på 1570kg o har långt i från bra däck(235 från år 2000 på 9,5" fälg!). Lunch o efter den så var jag tvungen att stå vid tidtagningen på SS. Fick reda på att en super seven kört 1.28 o var bäst hittils. SS är ju som alla vet inte lika utslagsgivande med 4wd så jag siktade på 1.30 kanske. Min tur o andra varvet när allt blivit genomvarmt, 1.27.......snabbast på hela dagen Superseven som hade 1.28 på SS slog min tid på Rs-banan men nån hundradel just innan dan var slut. Jag försökte ta den tiden men jag tangerade bara min 2.46 tid o eftersom det var manuel tidtag. så kan ju mänskliga faktorn ligga bakom några hundradelar till halv en sekund . En vecka senare ,rättare sagt i lördags kväll så körde jag BR här i ume o förbättrade min tid från 8.7nånting till 8.21. Med mycket aggresivare startteknik o den nya ecu:n så trodde jag det skulle hamna under 8.20 iaf. All denna pisk + fram i tibax till jobbet förra veckan så spottade den ur sig lite kylarvatten ur expansionskärlet o det var allt,drog ingen olja(som den annars brukar) eller ryckningar eller nått annat oljud............Nissan Skyline......otroligt _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Du kommer väl till Åmsele den 20 Maj Förhoppningsvis så är det nån Seven bil i topp på bägge delarna den gången _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Jag är skeptisk att jag hinner men detta lät som en utmaning så nu blir det lite mer bråttom att få ihop bilen . Som budgeten ser ut detta år så kommer nog kärran prestera bäst i slutet av säsongen. Dvs alla prylar kommer inte på plats förrens sen sommar _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Nu var det länge sedan......igen . Ursäkten denna gång är barn
Är nämligen på gång o få ut GT-R:en på isbanan orginal fjäderben är införskaffat(högre markfrig + mjukare), Chrysler 16tum plåtisar(ny-lackade silver), 16tum Lappli däck. Av med frontspoiler ,kolla olja o vatten ,slå i en 20L dunk (japan-special-)bränsle osså bäre iväg. Ovan nämda husbygge står nämligen 300m från isen o ca 2km från närmsat is-bana Allt detta ska ske imorrn. Sist jag var ut till bilen så hade dörrn frysit så jag inte tog mig in o jag vet heller inte om det är nog glycol-blandn. dessutom ska jag slira (265 r-däck!!)mig bort till grannens billyft,vars garage infart är i uppförslut .......men jag har ju hela dan på mig Räkna med bilder Sägas ska också att jag inte haft möjlighet att provmontera fälgarna utan det är en chansning när det gäller frigång från bromsok o innerskärm Kommer väl ladda upp bilder här men några äldre finns på z-club: http://www.zclub.nu/nuke/modules.php?name=coppermine&file=thumbnails&album=9 Hårt från senaste BMW träffen i Åmsele(bild fr.Ulkhyvlers): _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Jaa,dåså var det gjort
otroligt vilken kärra på is. Varenda grej idag gick som jag ville. I fram så gick förstås inte fälgen på,saknades 6mm frigång från oket. Kör-kåt som man är så bond-specade jag med brickor 8mm bara för att ta mig hem.....men jag kunde inte hålla mig så det vart några varv på is-banan Jag är så nöjd . Fjädringen från orginalbil är helt underbar,precis lagom fast,bilen beter sig väldigt mycket bakhjulsdriven,dvs det går mycket överstyrt jämnfört med Imprezan jag hade tidigare. Vilket vrid,jamenar jag ligger på 3:an hela banan, från ca 3000rpm till 7500rpm,inge turbo-lag o vänta på som i Subarun Den vart ju inte vacker med budget plåtfälgar o bortagen frontspoiler,orginal blink o högre fjädring. Den ser iaf spänstig ut jämnfört med den norska GT-R:en från förra årets Gatebil on ice. Bilder Innan ice-make over ....efter _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Några till......
orginal fjäderben jämnfört med Tein fram o bak Notera framhjulet på denna bild. Det sitter lååångt in i hjulhuset,skulle inte skada med mindre offset. ....o ja det är två bynglor på dörrn..... _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Jo visst suru. Det är just den banan jag nämde ovan. Visste ju att det snöat ganska mycket i veckan men jag körde ändå där. Det ska bli riktigt kul nästa gång för då ska jag se till att va där när Ingemar har plogat _________________ Glenn Levisson - Långviken Nissan Skyline GT-R |
||||
Våra race- och banåkarbilar Nissan Skyline GT-R (R32) -90 | 1, 2 >> 1 besök senaste veckan (8577 totalt) |