Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6980 besök totalt |
Vad planerar ni köra under 2006?
Hej Alla Klass? (Roadsport A, B Celler Modsport I, II, III) Serie? (SPVM, MGCC...) Anledningen att jag frågar är att det ser för tillfället lite tunnt ut i SPVM Roadsport C inför 2006. Själv funderar jag på att klassa upp mig till B med en annan motor. /Janne _________________ Janne Warg |
||||||||||
Inte kört nåt annan än klubblekar inom SVKG (Sprint+60minutes) hittils så MGCC KM kommer att vara tävlingsseriedebut på större bana.
Men nån gång i framtiden kanske ekonomin tillåter vagnsbok och deltagande i SPVM RoadSportC, iaf nåt lopp. Det vore synd att inte testa ekipaget i riktigt race när man blivit varm i kläderna. om alla som "lovat" kommer att köra i MGCC i år kommer det att bli trångt (20+ Miator tex). Men verkligenheten brukar krossa många drömmar innan det närmar sig start. ![]() |
||||||||||
Tja, jag lär väl inte bli klar i år heller.... Det går långsamt! Så mig slipper du både i C och i B.
Men jag tycker givetvis att du ska byta maskin och prova på motståndet i B! _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||||
Re: Vad planerar ni köra under 2006?
Bara byta maskinen så får du iallafall slå en debutant!! Jag hade tänkt köra i Roadsport B iår i SPVM. Väl mött på banan. _________________ Håkan Bercic |
||||||||||
DEBUTANT eller hur?? På din hemsida står det att du tävlat sen 1990. Tänker du köra MGCC KM med? _________________ /Fredrik Stjernlöf (Svensson) |
||||||||||
Men han har bara sprätt bort grus i skogen innan ![]() _________________ Daniel Steiner |
||||||||||
MGCC
Hej MGCC Roadsport B och Hyllinge MS klubbmästerskap i, om allt funkar som tänkt ![]() samt så många övriga körningar (träningar) som möjligt på Knutstorp och Sturup. ![]() / Bengt _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||||||
Klart man kört en del på bana efter 1990 (Träningar). Jag skall inte inte köra något i MGCC KM. Hade bara tänkt köra SPVM. Får nog ändå tufft att få ihopa prylarna då halva bilen skall sättas ihopa med delar ifrån Downunder. Skall köra en tävling på ![]() _________________ Håkan Bercic |
||||||||||
Roadsport i SPVM serien
Det händer en del på anmälningslistan. Kul att se ett gäng Porsche Boxter komma till klass B Här kan ni se alla anmälda http://www.spvm.se/serie_anm.php Själv jagar jag vidare på en motor till klass B. 2.0 TS orginal kammar men med förgasare eller 1.8 med trim. [/url] _________________ Janne Warg |
||||||||||
Man kan ju konstatera att ditt påstående i trådens första inlägg fortfarande är väldigt sant. Mycket tunt startfält i Roadsport C.
Jag kanske skulle ta och anmäla mig med den gamla svarta RX-7:an utan att röra en skruv på den. Jag lär ju lätt ta hem mästerskapet... ![]() _________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||||||||||
Är du själv eller bara två åker du upp i B ![]() _________________ Janne Warg |
||||||||||
Skulle varit roligare om det fanns fler Wankel bilar i Roadsport. Tyvärr drabbas dessa av lite onödiga tillägg pga av den genialiska motortypen. Skall se till att mitt namn också blir anmält på Spvm ![]() Skall ju köra i Roadsport B med min gamle bil ![]() Hoppas alla ställer nu upp som anmält sig för det är ju bra om det går runt ekonomiskt för arrangörerna. Allt blir dyrare och dyrare även för arrangörerna tyvärr. _________________ Håkan Bercic |
||||||||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||||||
Re: Är det någon som kommer
Nu har det anmält sig en Mazda i C till race 2 3 & 5. Ev skall det vara en till Mazda som avser köra C. om ni kollar på pressreleasen på www.spvm.se så kan man skönja en klass "GT". Hoppas det öppnar upp för fler deltagare. Själv blir det B med en förgasarkonverterad TS motor med org. kammar men med förhöjd komp. Allt är halvfärdigt så det kanske blir gamla maskinen(C) till 1:a racet ![]() _________________ Janne Warg |
||||||||||
Skulle varit jag med min Mazda Miata (missade något i anmälningen). Men bilens motor mår inte så bra.. Trodde jag skulle hinna till Knutstorp men 8 krökta ventiler satte stopp för det. Fick tillbaka bilen 3 dagar innan race och då hade jag inte riktigt hunnit få den klar. Nu är den raceklar (trodde jag fram tills idag) och hämtat hos verkstad efter topprenovering men nu läcker den dessvärre olja. Så Kinnekulle ser mörkt ut också. Jag är inte glad idag.
Var det några fler bilar i C på Knutstorp eller fick herr Perbeck köra i B klassen? // Per Hammarsjö _________________ Per Hammarsjö Mazda MX-5 Miata 98:a, Roadsport C |
||||||||||
Trist att höra att du haft trassel. Tappert av dig att försöka. Se till att komma till Falkenberg. Det är en attans trevlig bana som bör passa en Miata utmärkt. Ev blir det dubbelrace även där likt Kullen. Själv tycker jag att köra i race ger otroligt mycket, så när man ändå är där kan man passa på och köra så mycket det går. Som B & C bil kan man få delta i SSK2 för en 500:- extra, då blir det 4 tidskval & 4 race på samma helg :-)
Jag träffade Perbeck på Knutstorp men jag tror inte han ställer upp mer i år. På Knutstorp var det ett antal C bilar, 4 st om jag kommer ihåg rätt men på Kullen var det ingen! Du får se till att Miata klubben gör C till sin klubbserietävling. Finns det synpunkter på dagens upplägg så hör av er. Reglementet har remissrunda nu. Appropå Miata så kommer antagligen Knut Sjölie till Falkenberg med sin Miata för att köra i B. Den ligger fint på banan och det går ju alltid att kolla in inställningar och annat. Får Erling Larsson sin Midget klar kommer han med den till Falkenberg och kör i C. _________________ Janne Warg |
||||||||||
Kanske känsligt att nämna detta men det högre instegs-tröskel i SPVM med kostsamma anmälnings-avgifter och långa helger. Många av oss kör sina miator bilar till banorna ( road-sport) ![]() Jag skulle gärna åka SPVM men 5 tävlingar i MGCC kostar mindre än en i SPVM ![]() ![]() Sen har vi just nu många miator i MGCC och roliga race på lagon nivå ![]() En vilt förslag vore att öppna Miata cup i SPVM med race en dag bara och lägre anmälningsavgift. Vagnsbok är väl svårt att pruta bort ![]()
Vi kommer ![]() _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||||||||
_________________ Janne Warg |
||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 6980 besök totalt |