Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vad planerar ni köra under 2006?
1, 2   >>
6980 besök totalt
Jan Warg
Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator
Trådstartare

Hej Alla

Klass?
(Roadsport A, B Celler Modsport I, II, III)
Serie?
(SPVM, MGCC...)

Anledningen att jag frågar är att det ser för tillfället lite tunnt ut i SPVM Roadsport C inför 2006.
Själv funderar jag på att klassa upp mig till B med en annan motor.

/Janne

Fixhult
Här sen Apr 2004

Inte kört nåt annan än klubblekar inom SVKG (Sprint+60minutes) hittils så MGCC KM kommer att vara tävlingsseriedebut på större bana.
Men nån gång i framtiden kanske ekonomin tillåter vagnsbok och deltagande i SPVM RoadSportC, iaf nåt lopp. Det vore synd att inte testa ekipaget i riktigt race när man blivit varm i kläderna.

om alla som "lovat" kommer att köra i MGCC i år kommer det att bli trångt (20+ Miator tex). Men verkligenheten brukar krossa många drömmar innan det närmar sig start.

Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Tja, jag lär väl inte bli klar i år heller.... Det går långsamt! Så mig slipper du både i C och i B.
Men jag tycker givetvis att du ska byta maskin och prova på motståndet i B!

Citera
Håkan B
Trelleborg
Här sen Jun 2005

Re: Vad planerar ni köra under 2006?

Jan Warg skrev:
Hej Alla

Klass?
Serie?
(SPVM, MGCC...)

Anledningen att jag frågar är att det ser för tillfället lite tunnt ut i SPVM Roadsport C inför 2006.

/Janne

Bara byta maskinen så får du iallafall slå en debutant!! Jag hade tänkt köra i Roadsport B iår i SPVM. Väl mött på banan.

Halmstad
Här sen Jun 2003

För mig blir det MGCC Roadsport C (och förhoppningsvis hela mästerskapet den här gången...).

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Visserligenvann jag en gratis start på SSM, men bilen blir färdig tidigast nästa år, så det blir bara att vara publik i år igen.

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Håkan B skrev:
Jan Warg skrev:
Hej Alla

Klass?
Serie?
(SPVM, MGCC...)

/Janne

Bara byta maskinen så får du iallafall slå en debutant!! Jag hade tänkt köra i Roadsport B iår i SPVM. Väl mött på banan.

DEBUTANT eller hur?? På din hemsida står det att du tävlat sen 1990. Tänker du köra MGCC KM med?

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

FSN skrev:
Håkan B skrev:
Jan Warg skrev:
Hej Alla

Klass?
Serie?
(SPVM, MGCC...)

/Janne

DEBUTANT eller hur?? På din hemsida står det att du tävlat sen 1990. Tänker du köra MGCC KM med?

Men han har bara sprätt bort grus i skogen innan

Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004

MGCC

Hej

MGCC Roadsport B och Hyllinge MS klubbmästerskap i, om allt funkar som tänkt

samt så många övriga körningar (träningar) som möjligt på Knutstorp och Sturup.

/ Bengt

Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Håkan B
Trelleborg
Här sen Jun 2005

FSN skrev:
Håkan B skrev:
Jan Warg skrev:
Hej Alla

Klass?
Serie?
(SPVM, MGCC...)

/Janne

Klart man kört en del på bana efter 1990 (Träningar). Jag skall inte inte köra något i MGCC KM. Hade bara tänkt köra SPVM. Får nog ändå tufft att få ihopa prylarna då halva bilen skall sättas ihopa med delar ifrån Downunder. Skall köra en tävling på också.

Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator
Trådstartare
Roadsport i SPVM serien

Det händer en del på anmälningslistan.
Kul att se ett gäng Porsche Boxter komma till klass B

Här kan ni se alla anmälda http://www.spvm.se/serie_anm.php

Själv jagar jag vidare på en motor till klass B. 2.0 TS orginal kammar men med förgasare eller 1.8 med trim.

[/url]

Kungälv
Här sen Feb 2003

Man kan ju konstatera att ditt påstående i trådens första inlägg fortfarande är väldigt sant. Mycket tunt startfält i Roadsport C.
Jag kanske skulle ta och anmäla mig med den gamla svarta RX-7:an utan att röra en skruv på den. Jag lär ju lätt ta hem mästerskapet...

Citera
Jan Warg
Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator
Trådstartare
Wankelsport skrev:
Man kan ju konstatera att ditt påstående i trådens första inlägg fortfarande är väldigt sant. Mycket tunt startfält i Roadsport C.
Jag kanske skulle ta och anmäla mig med den gamla svarta RX-7:an utan att röra en skruv på den. Jag lär ju lätt ta hem mästerskapet...

Är du själv eller bara två åker du upp i B

Forshaga
Här sen Okt 2003

Modsport

För mig får det bli modsport. Orkar inte med SFRo

Cortina GT 1966 Gr 2
Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil
Citera
Håkan B
Trelleborg
Här sen Jun 2005

Jan Warg skrev:
Wankelsport skrev:

Är du själv eller bara två åker du upp i B

Skulle varit roligare om det fanns fler Wankel bilar i Roadsport.
Tyvärr drabbas dessa av lite onödiga tillägg pga av den genialiska motortypen.
Skall se till att mitt namn också blir anmält på Spvm .
Skall ju köra i Roadsport B med min gamle bil .
Hoppas alla ställer nu upp som anmält sig för det är ju bra om det går runt ekonomiskt för arrangörerna.
Allt blir dyrare och dyrare även för arrangörerna tyvärr.

Skåne
Här sen Sep 2004

Är det någon som kommer

att ställa upp i C-klassen? /Mats

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Jan Warg
Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator
Trådstartare
Re: Är det någon som kommer

easec skrev:
att ställa upp i C-klassen? /Mats

Nu har det anmält sig en Mazda i C till race 2 3 & 5. Ev skall det vara en till Mazda som avser köra C.

om ni kollar på pressreleasen på www.spvm.se så kan man skönja en klass "GT". Hoppas det öppnar upp för fler deltagare.

Själv blir det B med en förgasarkonverterad TS motor med org. kammar men med förhöjd komp.
Allt är halvfärdigt så det kanske blir gamla maskinen(C) till 1:a racet

Stockholm
Här sen Feb 2006

Skulle varit jag med min Mazda Miata (missade något i anmälningen). Men bilens motor mår inte så bra.. Trodde jag skulle hinna till Knutstorp men 8 krökta ventiler satte stopp för det. Fick tillbaka bilen 3 dagar innan race och då hade jag inte riktigt hunnit få den klar. Nu är den raceklar (trodde jag fram tills idag) och hämtat hos verkstad efter topprenovering men nu läcker den dessvärre olja. Så Kinnekulle ser mörkt ut också. Jag är inte glad idag.

Var det några fler bilar i C på Knutstorp eller fick herr Perbeck köra i B klassen?

// Per Hammarsjö

Mazda MX-5 Miata 98:a, Roadsport C
Citera
Jan Warg
Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator
Trådstartare
Trist att höra att du haft trassel. Tappert av dig att försöka. Se till att komma till Falkenberg. Det är en attans trevlig bana som bör passa en Miata utmärkt. Ev blir det dubbelrace även där likt Kullen. Själv tycker jag att köra i race ger otroligt mycket, så när man ändå är där kan man passa på och köra så mycket det går. Som B & C bil kan man få delta i SSK2 för en 500:- extra, då blir det 4 tidskval & 4 race på samma helg :-)

Jag träffade Perbeck på Knutstorp men jag tror inte han ställer upp mer i år.
På Knutstorp var det ett antal C bilar, 4 st om jag kommer ihåg rätt men på Kullen var det ingen!

Du får se till att Miata klubben gör C till sin klubbserietävling. Finns det synpunkter på dagens upplägg så hör av er. Reglementet har remissrunda nu.

Appropå Miata så kommer antagligen Knut Sjölie till Falkenberg med sin Miata för att köra i B. Den ligger fint på banan och det går ju alltid att kolla in inställningar och annat.

Får Erling Larsson sin Midget klar kommer han med den till Falkenberg och kör i C.

Göteborg
Här sen Aug 2004

Citat:
Du får se till att Miata klubben gör C till sin klubbserietävling. Finns det synpunkter på dagens upplägg så hör av er. Reglementet har remissrunda nu.

Kanske känsligt att nämna detta men det högre instegs-tröskel i SPVM med kostsamma anmälnings-avgifter och långa helger. Många av oss kör sina miator bilar till banorna ( road-sport) .
Jag skulle gärna åka SPVM men 5 tävlingar i MGCC kostar mindre än en i SPVM om jag fattar det rätt. Tyvärr är också motståndet lite dåligt i C men det beror ju ifosig på att vi inte åker där
Sen har vi just nu många miator i MGCC och roliga race på lagon nivå thumbs up

En vilt förslag vore att öppna Miata cup i SPVM med race en dag bara och lägre anmälningsavgift. Vagnsbok är väl svårt att pruta bort

Citat:
Appropå Miata så kommer antagligen Knut Sjölie till Falkenberg med sin Miata för att köra i B. Den ligger fint på banan och det går ju alltid att kolla in inställningar och annat.

Vi kommer , känner du till den mer i detalj varför går den i B ?

Jan Warg
Båstad
Här sen Feb 2006

Hjälpmoderator
Trådstartare
Josen skrev:
Citat:

Kanske känsligt att nämna detta men det högre instegs-tröskel i SPVM med kostsamma anmälnings-avgifter och långa helger. Många av oss kör sina miator bilar till banorna ( road-sport) .
Jag skulle gärna åka SPVM men 5 tävlingar i MGCC kostar mindre än en i SPVM om jag fattar det rätt. Tyvärr är också motståndet lite dåligt i C men det beror ju ifosig på att vi inte åker där
Sen har vi just nu många miator i MGCC och roliga race på lagon nivå thumbs up

En vilt förslag vore att öppna Miata cup i SPVM med race en dag bara och lägre anmälningsavgift. Vagnsbok är väl svårt att pruta bort
Citat:
Vi vet att det är svettiga startavgifter och ditt förslag är inte fel. Det pågår arbete med att skaffa serierna sponsorer med syfte att beta av en del av avgifterna. I dagsläget arrangerar inte SPVM racehelgerna utan samarbetar med RHK, SSK eller SLC. Alla har tunga omkostnader för bana och säkerhet men det är både bekvämt och säkert. Tillbaka till ditt förslag, vilken dag skulle vara bäst? Vilken kostnad skulle man orka med? Hur står det till med transpondrar? De flesta vill ta hyra för dem för att alla skall skaffa sina egna. /Janne W

Citat:

Vi kommer , känner du till den mer i detalj varför går den i B ?
Citat:
Han har satt in en turbo /Janne W
[/quote]

1, 2   >>
6980 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande