Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (3352 totalt) |
Re: tankar kring center gravity of height
![]() Jag var väl lite lättstött igår då handbromswiren small av på bilen här om dagen och den rullade ner i ett buskage och slutade i ett träd ![]() ![]() ![]() ![]() Nåja, ang. höjden på tyngdpunkten - tyckte mig läsa att man kunde stoppa bakhjulen som stod på vågen i texten som Göran la ut att bakhjulen kunde vara låsta på vågen - Borde man inte kunna gå till väga så att man 'lyfter' upp framvagnen på ett 'bord' (som orkar ett ton...) eller dyl. jämnt med låsta bakhjul? Känns väl inte som om den riskerar att rulla iväg då? Bilen står plant på 'bordet' och man kan få en hyffsat exakt mätning? hälsningar från 6 åringen ![]() fuling: no hard feelings ![]() |
||
Re: tankar kring center gravity of height
Det måste gått fort för att handbromswiren att rulla ner i ett buskage och sluta i ett träd. Vad jag inte förstod var hur den kunde repe ena sidan och slita av en backspegel................. ![]() ![]() Skämt åsido tråkigt men du kommer väl igen!! _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 3 besök senaste veckan (3352 totalt) |