Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
tankar kring center gravity of height
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (3352 totalt)
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003

HELT RÄTT, det behövs ingen våg......
Nu är det bar att sticka huvudet i sanden.

Vi var ju inne på att ersätta coiloversarna med vantskruvar.

Göran Malmberg.

Lund
Här sen Feb 2003

Trådstartare
Re: tankar kring center gravity of height

cat7even skrev:
Bromsberäkningar?
Vem levererade svaret? Vad var frågan? Kommer Igino att stänga anders på banan? Kommer Anders bromsa för sent bara för att visa vem som hade fel? Kommer Igino då att svara med snabbaste varvet?

Svar snart i en tråd nära dig!

ha ha... mmm, den som lever får se. Gnabbet mellan mig och Ice är numera uträtt.
Jag var väl lite lättstött igår då handbromswiren small av på bilen här om dagen och den rullade ner i ett buskage och slutade i ett träd repor längs hela högersidan, mosad backspegel (slogs av och hamnade under hjulet när bilen var i rullning) och trasigt bakljus thumbs down samt lite andra småblessyrer suck.. Tänkte ändå lacka om den ... Om FEM ÅR >

Nåja, ang. höjden på tyngdpunkten - tyckte mig läsa att man kunde stoppa bakhjulen som stod på vågen i texten som Göran la ut att bakhjulen kunde vara låsta på vågen - Borde man inte kunna gå till väga så att man 'lyfter' upp framvagnen på ett 'bord' (som orkar ett ton...) eller dyl. jämnt med låsta bakhjul? Känns väl inte som om den riskerar att rulla iväg då? Bilen står plant på 'bordet' och man kan få en hyffsat exakt mätning?

hälsningar från 6 åringen

fuling: no hard feelings thumbs up
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003

Re: tankar kring center gravity of height

Anders Jeppsson skrev:

ha ha... mmm, den som lever får se. Gnabbet mellan mig och Ice är numera uträtt.
Jag var väl lite lättstött igår då handbromswiren small av på bilen här om dagen och den rullade ner i ett buskage och slutade i ett träd

Det måste gått fort för att handbromswiren att rulla ner i ett buskage och sluta i ett träd. Vad jag inte förstod var hur den kunde repe ena sidan och slita av en backspegel.................

Skämt åsido tråkigt men du kommer väl igen!!

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Allmänt banåkaforum
tankar kring center gravity of height
<<   1, 2
3 besök senaste veckan (3352 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande