| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Fälgbanor till äldre BBS, 30 skruv, 15". Var hittar man det?
|
3080 besök totalt |
|
Fälgbanor till äldre BBS, 30 skruv, 15". Var hittar ma
De finns inte längre att få tag på från BBS. Passar nåt annat märkes fälgbanor? Piratprylar? Sån här typ av fälg
EDIT: Det gällde yttre fälgbanor idag. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
Ja, jag funderade på om man kunde bygga om ett par gamla 15" till att passa Lotusen, men då måste (åtminstone) bakfälgarna breddas utåt.
Har precis fått reda på att Compomotive inte passar, och att det (om det hade passat) skulle kostat ungefär en hel vanlig fälg ny att köpa bara en fälgbana ny. c:a 2000 SEK/st _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
Här finns en firma som verkar ha duktigt med BBS reservdelar på lager, inte helt oväntat utomlands.
Förövrigt ganska avundsjuk på dina fälgar. _________________ Peter Karlsson |
||||
|
Dom här borde kunna hjälpa dig:
http://www.bbs-racing-wheels.com/ _________________ /Patrik Rylander |
||||
Precis vad jag letade efter, tack! Har skickat förfrågan till dem. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
De verkade inte ha nåt till 30-bultade RS, men jag mailar och kollar med dem också. Tack! _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
Nix, de kunde inte hjälpa till. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
|
|
||||
|
JustMatz.co.uk kan leverera banor.
2" breda ytterbanor finns i aluminium för £100 och i rostfritt för £125 Till det kommer frakt på £27 respektive £40. Det var lite dyrare än vad jag förväntat/hoppats. 3-4000 SEK för bara två fälgbanor. Projektet läggs ner. _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||||
Det var ju inte 'som hittat direkt'...
Är det nu man ska lägga skambud på hjulen menar du?
Ska hålla ögonen öppna om jag hittar några andra ställen som har reservdelar till fälgarna, återkommer om jag hittar nåt här. _________________ Peter Karlsson |
||||
Hjulen är inte mina, jag tänkte köpa dem om det gick att byta två fälgbanor så att de passade mig. Det vore liksom lite fränt med 15" split på den lilla Lotusen. Men nu blir kalaset för dyrt. Kan köpa 4 helt nya icke-split fälgar för vad det skulle kosta allt som allt och få rätt bredd direkt. Hjulen var utannonserade för endast 1500 spänn på traderamotor, så de var billiga som utgångspris. Ska du skambjuda så får du kolla den annonsen. Om du vill ha med 4x114.3. Mig kvittade bultmönstret bara det var fyrbult, då jag ändå var tvungen att fixa konverteringsspacers. Det finns för få fälgar med 4x3.75"
|
Jag hittade denna firman på ebay: http://stores.ebay.de/GetConnect-Sto
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Fälgbanor till äldre BBS, 30 skruv, 15". Var hittar man det?
|
3080 besök totalt |