| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Ferrari 550 Maranello Bromsar SÅLDA!
|
5210 besök totalt |
|
Sålda |
||||||
|
_________________ Daniel"Lillen" Nilsson Kör Honda s2000 -00 www.hondaklubben.com För att bli gammal och erfaren måste man vara ung och galen |
||||||
Hejsan, bak ok och skivor ser likadana ut som de främre förutom att oken är omlackerade. |
||||||
|
Lite mått och fler bilder då..
oken är Brembo Fram ok: CC bulthål: 110mm Dia bulthål: 12mm Kolvdia: 44/36mm Mått Centrum bulthål till radie för skiva: 65mm Belägg tjocklek: 19mm Belägg längd: 120mm Bak ok: CC bulthål: 94mm Dia bulthål: 12mm Kolvdia: 30/26,5mm Mått Centrum bulthål till radie för skiva: 60mm Belägg tjocklek: 19mm Belägg längd: 98mm
|
||||||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
|
|
||||||
|
kom igen nu!
Ingen som vill ha riktigt feta bromsar? Jag ombesörjer fräsning till önskat bultmönster! Sponsra bygget lite
|
||||||
|
Ciao igen Krille...
Håller på och kolla bromskit till min Evo. Har kollat på Movit bromsar. Deras fram skivor är tror jag 32-320mm och dom skall passa med mina nya 17 tums fälgar. Undrar hur stort ingrepp det blir för att få 55o bromsarna att passa samt jag tvivlar på 17 tum går över dom skivorna ??? Hur gör man med ok adapters. Vad tror du krävs för att få det att passa på min Evo... Mvh Marco... _________________ Marco Sciacca Tunström. Toyota Supra Mk5 B58 |
||||||
MOVIT skivorna är 322x32 mm och passar 17" fälgar jag tror även att krilles bromsar passar perfekt under 17" fälgar eftersom MOVITs 342x34 skivor gör det. Och 15K för både fram och bak är ett riktigt bra pris
|
||||||
Hejsan. ok adapters kan jag låta få tillverkat åt dig för en vettig peng, om du får upp grejorna till dig bara, så kan du mäta och rita upp hur de ska se ut. Det bör inte vara några problem att få dit mina bromsar i dina 17" fälgar. Men för säkerhets skull, så mät inuti fälgen, så ska jag mäta på bilen
Fast som du ser på denna bilden så är det gott om plats inuti 18" fälgarna
|
||||||
Är du så kåt på bilen att du inte kan hålla kameran still?
|
||||||
Jag är alltid stupfull när jag plåtar, du måste dricka några öl (15-20st) innan du ska kolla på bilden, sen blir allt lika glasklart för dig som det är för mig
|
||||||
|
|
||||||
|
Hej krille...
Jag ska be min bror mäta mina fälgar så får vi se hur det passar... Mitt problem är att jag är inte i Sverige just nu... Återkommer så snabbt jag kan... Tack för infon Pelle75
Mvh Marco... _________________ Marco Sciacca Tunström. Toyota Supra Mk5 B58 |
||||||
|
Hej Krille.
Mina nya 17 tums har invändigt mått på 41cm. Kan du kolla dina skivor med ok... Har en annan kille som vill sälja mej 355ans bromsar och ok vet inte riktigt vilket som hade blivit bäst. Hur många hk är det orginal i 550 vikt 1600kg eller ??? Mvh Marco... _________________ Marco Sciacca Tunström. Toyota Supra Mk5 B58 |
||||||
Det är gott mått med 41 cm. 550 har nog större bromsar. Bilen väger nåt sånt orginal ja, lite mer tror jag tom. |
||||||
Nä har faktiskt inte mätt (har varit ganska jättesjuk ), men oken bygger ca 20mm på 330mm...
Bilen orginal har 485hk och väger 1687kg. Viktfördelning 53/47 |
||||||
|
Re: Bromsar...
Nä, har varit för mycket im werkstatt. Du har PM
|
||||||
![]() |
SÄLJES
|
5210 besök totalt |