Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (26237 totalt) |
Ja, motorn kommer lägre. eftersom du inte har bulan på oljetråget! Mvh oliver _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||||||||
Ääääääntligen känns det som att det händer nåt!
Sprutet är mer eller mindre på plats vad gäller hårdvaran. Det är bara lambdasond, avgastempgivare och en del tillsnyggning av kablaget som återstår nu. Sen kommer nästa pilsner, att få rätt på konfigurationsfiler mm och i sista skedet att justera in bränsle och tändning. Även om mycket återstår så var det oerhört skönt att plugga in laptopen ikväll och se att det var liv i VEMS-lådan samt att de flesta givare gav vettiga signaler. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
Ännu en lång kväll i garaget.
![]() Efter lite strul löste sig signalen från TPSen och nu återstår att få en varvtalssignal till VEMSet. Vi har letat och letat, men hittar inte felet. ![]() Större delen av kvällen ägnades istället åt att börja göra en form till huvscoopet och medan spacklet torkade så svetsades pedalstället om för bromsvågen. Hundra såna här kvällar till och det är klart.. ![]() ![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
Trattar är förvisso schysst bilporr, men det lär nog väsnas så det räcker även om jag gömmer dem under huven. Detta är en EVo1-version av huven som är nödvändig för att få den på plats. Ev blir det en bättre, lättare (och vackrare
![]() Styrsystemet håller på att ta knäcken på en ibland. Även om jag börjar få grepp på det så är man usel på felsökning. Tur att det finns många hjälpsamma människor och bra forum för detta också! ![]() ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
kul att det går framåt! själv ligger jag rätt bra till också, väntar på att våran svets skall komma tillbaka från lagning så jag kan svetsa ny växellådsbalk och stödlagerhållare....dina förgasare är numera kompletta och ser väldigt manliga ut där dom sitter i mitt motorrum
![]() tycker också att du skulle gjort ngt som exponerade trattarna mera, men det är ju ett senare "problem". Tycker du är modig som kör med sprut, när det gäller bilar är jag elallergiker ![]() EDIT: när pedalboxen börjar likna en pedalbox igen så får du gärna kasta upp en bild på slutresultatet, tror det är fler än jag som vill se hur det blir! _________________ Johan Kampf ----------- BMW 2000 Touring -72 Banbil UPPEHÅLL BMW 320i Sedan -84 Vinter och bruksbil |
||||||||||||
Illa.. Ingen signal än. Dock verkar det vara VR-sensorn som är kass vilket trots allt är enkelt åtgärdat. Mätte direkt på den igår och vi får inget utslag alls så jag skall försöka få tag på ny sensor idag. _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
Störigt! När blir det cranking nästa gång? ikväll? helgen? _________________ ![]() |
||||||||||||
Lite nya kul grejor har trillat in i garaget..
Ingen har väl dött av en omgång vita Compomotive Mo? ![]() ![]() 302 x 22 mm skivor med omborrad hålbild för att passa. Något större än de 256x12 som är original på 02.. En annan fördel är att skivans centrum är större vilket gör det enklare att leda in kylluft. ![]() Spacers har svarvats till för att passa in skivan mot navet och för att flytta ut hjulen 16 mm. Återstår att måtta fram hur okadaptern skall se ut. ![]() Har också fått tag på en ny VR-sensor som förhopningsvis skall ge en stabil varvsignal till VEMSet. Var på Sturup igår och kollade in träningen vilket gjorde att körsuget och motivationen nu är på topp! ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
Va Brutalt ![]() ![]() ![]() Vilket vartal är insugslängden avstämd till? Mer bilder ![]() /otto _________________ Magnus Ottosson Peoples Choice BOS 2015 ![]() Masterstarter 2011 ![]() Kulbil: BMW 2800 -71 Kulbil glidare: 735ia -84 Bruksbil: BMW 323ti -00 |
||||||||||||
Tackar! ![]() 435 mm är insugslängden och jag kommer inte att varva mer än 7300. Varvtalet det är avstämt för vet jag faktiskt inte, det har dock Ulf på Topptrim koll på.. _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
..och det är ta mig *** inte en dag för tidigt.. ![]() Det fel som inte jag gjort finns inte. Punkt. Fördelen(?) är man lärt sig massor om vad man INTE skall göra när man monterar sprut. Nåväl, bilen har varit igång en kort stund (saknar kylare) och nu blir det hetsmek för att få bromsarna och lambdasonden på plats för att kunna komma ut och justera in sprutet.. Fortsättning följer, förhoppningsvis inom kort. ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
Har funderat ett tag och nu slutligen bestämt mig för att bygga tillbaka bilen till besiktningsbart skick och använda till diverse träffar och träningar. Bilen kommer även i denna version att vara klar för vagnboksbesiktning, men några tävlingar blir det nog inte på ett tag.
Håller som bäst på att rota fram alla gamla delar till bilen och hoppas kunna besiktiga innan snön faller så att sprutet kan testköras ordentligt. Planen med ny motor skall dock fullföljas! _________________ Rikard Ahlin |
||||||||||||
ang bilen
Tjena rickard jag heter joel!! bor i arlöv utanför malmö jag såg att du hade skrivit till han med den vita 02:an ifrån trelleborg den BMR fd rally bilen me gussbur max lättad m.m jag har precis köpt hans bil jag undrar har du några bra tips att komma med ang motor m.m så är det välkommet!! jag håller på att fixa till karossen just nu där har kommit lite ytrost m.m skall fixa det måla osv!! såg själv att du byggt en 02:a räcer den ser grym ut!! ha det bra mvh joel ![]() _________________ Joel Nilsson |
||||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 4 besök senaste veckan (26237 totalt) |