| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein Sprint - H&R Cupkit - Gula koni till 190e?
|
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (7179 totalt) |
|
Ganska stiltje...
Pallade upp bilen igår så nu kan jag mäta på allt om jag vill
Ska dessutom flytta om en månad så man får undvika att kosta på bilen allt för mycket för närvarande, kanske tar 2-3 månader innan jag kan byta fjädrar och dämpare. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Dom har väl en fjädertabell till karosstypen och beroende på hur mycket/vad för utrustning som sitter på bilen så får den olika poäng som dom översätter för att se vilken fjäder som ska vara till den bilen. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
|
Mätt dessa linjer:
1: Röd=? 2: Grön=? 3: Blå=? Hmm är är det knepigt för mig för jag ser inte var linjen skall sluta i karrosen 4: Gul=200mm (bilen skall stå på backen när det mäts) 5: Lila=? hmm här får vi syfta lite om bilen är upphissad. 6: Mått mellan ,skäringen mellan gul/röd-linje, mellan höger och vänster sida. Vi börjar där
_________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Dessa linjer är:
1: Röd = 45 cm 2: Grön = 22 cm 3: Blå = 28,5 cm 4: Gul = 20 cm 5: Lila= 29 (upphissad) 6: Mått mellan ,skäringen mellan gul/röd-linje, mellan höger och vänster sida. <-- Denna förstod jag inget av så där vill jag ha lite extra förklaring på vad jag ska mäta :P Nu vet jag inte heller riktigt hur exakt dessa mått måste vara, är kanske nån millimeter åt fel hål.
_________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
Du ser mutter, innre bärarms infäsingen=skäringen mellan gul och röd linje. Du ha en sådan på höger och en på väster sida eller MB bara en bärarma på ena sidan?
Vad jag är ute efter är måtten mellan dessa infäsingarspunkter. Klarare???? _________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Tidspress och ekonomi pga flytt fick avgöra valet, blev H&R Cupkit.
Ska besiktigas den här månaden och ena dämparen fram är riktigt totalslut :/ Synd, hade gärna sparat mina dollars till värre saker. _________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Bilstein Sprint - H&R Cupkit - Gula koni till 190e?
|
<< 1, 2, 3 2 besök senaste veckan (7179 totalt) |