Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2861 besök totalt |
andra bromsskivor? Porsche??
Vad finns det för eftermarknads skivor i dimensionerna 330X32 eller 330X26 för vettiga pengar? Har GM bultmönster, men jag var inne på lösa skivor. vet att vissa bytt ut sina skivor mot porscheskivor istället - någon som vet vilken modell som har dessa dimensioner? Helst hyffsad budget - man är fortfarande inte gjord av pengar ![]() |
||||
Re: andra bromsskivor? Porsche??
Jag har 330x32 på min porsche, vet inte vad dom kostar men bra är dom. Det är alltså 996GT3 som har den dim och även 996turbo (tror jag) eller om det va 993turbo? ![]() kolla på dalhems, dom säljer ju willwood skivor, det är ju lösa kransar om man tillverker ett eget centrum i aluminium exakt efter dom måtten som krävs. (jag kan tillverka centrum om jag får en ritning) Dock inte gratis ![]() |
||||
Kan ju tillägga att GT3skivorna inte är lösa utan gjutna helt i ett stycke så då blir det ju krångligt med bultdelning och offset.
|
||||
Re: andra bromsskivor? Porsche??
Gå in på Brakeworld.co.uk http://www.exford.co.uk/Brakeworld/Index.htm Jag bytte på min alfa 75 org skivor till bmw 325 skivor. Hittade alla mått där. Det enda jag har gjort är att borra ny bultcirkel samt en adapterring som centrerar skivan mot hubben. Nu vet jag inte om alla nya modeller av Porsche finns med på webben men det är bara att maila dom annars eller ringa _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||
Billiga bromsskivor till Porsche hittar du här:
http://www.albertweb.de/Porsche/Bremse/Bremsscheibenserie.htm Inte så dyrt att skeppa från Tyskland som man kan tro, två skivor kostade ca 35 Euro för mig. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||
35 eller 350 euro? på vilken valuta är priserna på ?, hittar billigare på www.type911.co.uk om priserna är på euro. _________________ Kör cheva numer. |
||||
|
||||
huj! 380 mm - he he, måste skaffa 18" fälgar!!!
![]() ![]() Hittar inga dimensioner på den sidan... eller är jag blind? Är inte så hemma på tyska heller ![]() 35 euro??? hmmm, trodde inte porsche skänkte bort bromsar! Det verkar väl snarare rimligt med 350 euro? |
||||
suck... det finns inga gränser på hur trög jag kan vara iblan
![]() läste posten en gång till nu på morgonen ![]() |
||||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Appropå bromskskivor från Porsche, kan jag smyga in en fråga om det finns något 4-kolvs, SVART (KRAV), Porschebromsok som passar 320*22 mm skivor ???
Jag skulle (fint ord) vilja ha något litet och lätt - skall sitta bak på min BMW 330xi, och infästet är sådant att det bör vara ett framok även bak... Knappast behov av värstingok - utan lätta, och lagom eller nått.... Varför ??? Jo för att orginaloken är så himla tunga att jag helt enkelt fått nog ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
911 Turbo 78-89 (930) bromsok är lätta och väldigt bra, de är också svarta. Samma bromsok användes på bland annat 917 så det är bitar som håller. _________________ Kör cheva numer. |
||||
Lite OT men eftersom ni ändå snackar bromsok:
Nån av er som känner till ett bra ok med inbyggd handbroms för ca 260x22mm skivor? Skall vara nåt man kan hitta på en välsorterad skrot... Ska gärna vara lätt också... _________________ /Arne Lindgren |
||||
skivorna är 330X28 mm, men oken rymmer upp till 32 millimeter breda... om det skulle vara 'hela' skivor så skulle den totala höjden (om man lägger skivan på ett bord) vara 56 mm. Någon idé om vad som kan passa? Såg att baer gör skivor som kallas för eradi speed (www.eradispeed.com). De är slitsade och hålborrade med löst centrum i aluminium... Fast det verkar som om de mest är för utseende.. ![]() ![]() |
||||
Tackar kid, skall undersöka dom ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||||
Jag köpte dom förresten för ca 4000 kr, för 2 stycken alltså, har bilder på dom men annars så kan du alltid googla efter 930 prylar. _________________ Kör cheva numer. |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2861 besök totalt |