|
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

26 Feb 2006 21:22
Kul rejs! Men hur kollar man på replayerna? Jag vet ju att man kan kolla när man kör offline, men inte onlinespel?
_________________ Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

26 Feb 2006 21:29
Det är ju otroligt lätt att missa en inbromsning (Svårt att känna vart man har bilen), o man behöver inte stöta hårt för att sätta en annan bil på en annan kurs.
o efter att bromsarna har låst sig så är det jätte svårt att hitta greppet igen...nästan omöjligt.
Jag var på Daniel o Hagman i första racet så dom körde av. Jag tyckte jag såg en lucka men bromsarna låste sig o sammanstötningen var ett faktum (Sorry grabbar).
Thomas, du o jag var ju på varandra i första böjen på Barcelona. Vet inte vems fel det var men det var jag som fick bita i gräset..o muren  .
Man får nog ta det lite för vad det är...det är ju inte som att köra bil på riktigt... O det kanske är det som gör att man ska ta det ännu lugnare...just så som ni säger. Men ack vad svårt det är i stidens hetta  .
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
Klydefrog338
Trondheim, Norge
Här sen Feb 2006

26 Feb 2006 21:34
| Nisse977 skrev: | | Kul rejs! Men hur kollar man på replayerna? Jag vet ju att man kan kolla när man kör offline, men inte onlinespel? |
Tror dom blir lagrad på sama vis som replays fra single player, det blir dom hos meg. Den ene het "Barcelona" og andre "magny-cours".
Kul race på Magny-cours, det var skoj at jobbe seg opp i plasseringane!
Tuvarr(?) at Hompe fikk FPS bug, vi kjorde jamd i mange varv forut!
PS
Nogon som vet hva som er fel når dom andra bilane "forsvinnar" midt i rejset og så kommer tilbake? Det hendte noen gonger når jag kjorde.
_________________ John Egenæs
|
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

26 Feb 2006 21:51
| Klydefrog338 skrev: | | Nisse977 skrev: | | Kul rejs! Men hur kollar man på replayerna? Jag vet ju att man kan kolla när man kör offline, men inte onlinespel? |
Tror dom blir lagrad på sama vis som replays fra single player, det blir dom hos meg. Den ene het "Barcelona" og andre "magny-cours".
Kul race på Magny-cours, det var skoj at jobbe seg opp i plasseringane!
Tuvarr(?) at Hompe fikk FPS bug, vi kjorde jamd i mange varv forut!
PS
Nogon som vet hva som er fel når dom andra bilane "forsvinnar" midt i rejset og så kommer tilbake? Det hendte noen gonger når jag kjorde. |
Aha! Det ska jag titta på!
_________________ Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
|
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

26 Feb 2006 22:20
| Fredrik C skrev: | Thomas, du o jag var ju på varandra i första böjen på Barcelona. Vet inte vems fel det var men det var jag som fick bita i gräset..o muren  |
Jag låg typ 6 bilar före dig in i första kurvan, så det var inte jag...
Däremot så blev jag torpederad av Martin, som körde typ 70km/h snabbare än alla andra in i kurvan....
| Fredrik C skrev: | | Det är ju otroligt lätt att missa en inbromsning (Svårt att känna vart man har bilen), o man behöver inte stöta hårt för att sätta en annan bil på en annan kurs. |
Man kan ju hålla lite marginal....
_________________ driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
|
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004
Trådstartare

26 Feb 2006 22:43
| Klydefrog338 skrev: | PS
Nogon som vet hva som er fel når dom andra bilane "forsvinnar" midt i rejset og så kommer tilbake? Det hendte noen gonger når jag kjorde. |
Ja, det har med din uppkoppling att göra. Såg att du hade väldigt hög ping. Ibland uppemot 4000ms i ping. Efter att du startat om verkade det funka bra. Pingen låg runt 150ms.
_________________ Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

27 Feb 2006 10:30
_________________ Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21
|
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

27 Feb 2006 12:54
Mäcen: Kan du lägga till gapet från segraren i tabellen? Det brukar ju stå när rejset är slut.
Bara en tanke/önskan.
_________________ Henrik Rosén
|
Hompe
Skövde
Här sen Feb 2006

27 Feb 2006 15:22
Kul
Det var ett kul rejs trots motgångarna
hoppas det blir ett rejs på ringen också
_________________ Jonathan Johansson
Hälsar
|
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004
Trådstartare

27 Feb 2006 15:55
| Liverpoolarn skrev: | Mäcen: Kan du lägga till gapet från segraren i tabellen? Det brukar ju stå när rejset är slut.
Bara en tanke/önskan. |
Bara för dig ordnar jag det .
_________________ Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

27 Feb 2006 17:08
Sorry Thomas för min torpedering. Får skylla på att pedalerna på DFP'n är duktigt kassa och håller på o kalibrerar om sig titt som tätt så ena stunden har man noll gas / broms och andra stunden fullt. Ska nöta banorna lite tills nästa gång och slå lite på pedalerna så ska det nog gå bättre
_________________ ///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
|
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

27 Feb 2006 20:05
| Made skrev: | Sorry Thomas för min torpedering. Får skylla på att pedalerna på DFP'n är duktigt kassa och håller på o kalibrerar om sig titt som tätt så ena stunden har man noll gas / broms och andra stunden fullt. Ska nöta banorna lite tills nästa gång och slå lite på pedalerna så ska det nog gå bättre  |
Jag föreslår att du övar starter med AI bilar istället.
_________________ Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
|
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

28 Feb 2006 18:03
| Mäcen skrev: | | Liverpoolarn skrev: | Mäcen: Kan du lägga till gapet från segraren i tabellen? Det brukar ju stå när rejset är slut.
Bara en tanke/önskan. |
Bara för dig ordnar jag det .  |
You're the man! Ska vara snäll mot dig nästa rejs...
_________________ Henrik Rosén
|
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

28 Feb 2006 18:15
| Daniel Ahlin skrev: | | Made skrev: | Sorry Thomas för min torpedering. Får skylla på att pedalerna på DFP'n är duktigt kassa och håller på o kalibrerar om sig titt som tätt så ena stunden har man noll gas / broms och andra stunden fullt. Ska nöta banorna lite tills nästa gång och slå lite på pedalerna så ska det nog gå bättre  |
Jag föreslår att du övar starter med AI bilar istället. |
ok, jag vet inte vad det ska ha för inverkan på mina pedalproblem men ändå.
_________________ ///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
|
Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

28 Feb 2006 20:18
| Made skrev: | | Daniel Ahlin skrev: | | Made skrev: | Sorry Thomas för min torpedering. Får skylla på att pedalerna på DFP'n är duktigt kassa och håller på o kalibrerar om sig titt som tätt så ena stunden har man noll gas / broms och andra stunden fullt. Ska nöta banorna lite tills nästa gång och slå lite på pedalerna så ska det nog gå bättre  |
Jag föreslår att du övar starter med AI bilar istället. |
ok, jag vet inte vad det ska ha för inverkan på mina pedalproblem men ändå. |
Då tycker jag att du ska avstå från att köra tills du har fixat pedalerna. Som det var i söndags så förstörde du två race.
I race två puttade du av mig i starten så att jag fastnade i sanden och kunde inte komma loss.
_________________ Daniel Ahlin
Bygger Ginetta G20 (seven med skal)
|
|