Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR @ Barcelona och Magny-Cours, 26/2, 19:00
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2932 totalt)
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005

Kul rejs! Men hur kollar man på replayerna? Jag vet ju att man kan kolla när man kör offline, men inte onlinespel?

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Det är ju otroligt lätt att missa en inbromsning (Svårt att känna vart man har bilen), o man behöver inte stöta hårt för att sätta en annan bil på en annan kurs.

o efter att bromsarna har låst sig så är det jätte svårt att hitta greppet igen...nästan omöjligt.

Jag var på Daniel o Hagman i första racet så dom körde av. Jag tyckte jag såg en lucka men bromsarna låste sig o sammanstötningen var ett faktum (Sorry grabbar).

Thomas, du o jag var ju på varandra i första böjen på Barcelona. Vet inte vems fel det var men det var jag som fick bita i gräset..o muren .

Man får nog ta det lite för vad det är...det är ju inte som att köra bil på riktigt... O det kanske är det som gör att man ska ta det ännu lugnare...just så som ni säger. Men ack vad svårt det är i stidens hetta .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Klydefrog338
Trondheim, Norge
Här sen Feb 2006

Nisse977 skrev:
Kul rejs! Men hur kollar man på replayerna? Jag vet ju att man kan kolla när man kör offline, men inte onlinespel?

Tror dom blir lagrad på sama vis som replays fra single player, det blir dom hos meg. Den ene het "Barcelona" og andre "magny-cours".

Kul race på Magny-cours, det var skoj at jobbe seg opp i plasseringane!
Tuvarr(?) at Hompe fikk FPS bug, vi kjorde jamd i mange varv forut!

PS
Nogon som vet hva som er fel når dom andra bilane "forsvinnar" midt i rejset og så kommer tilbake? Det hendte noen gonger når jag kjorde.

Göteborg
Här sen Aug 2005

Klydefrog338 skrev:
Nisse977 skrev:

Tror dom blir lagrad på sama vis som replays fra single player, det blir dom hos meg. Den ene het "Barcelona" og andre "magny-cours".

Kul race på Magny-cours, det var skoj at jobbe seg opp i plasseringane!
Tuvarr(?) at Hompe fikk FPS bug, vi kjorde jamd i mange varv forut!

PS
Nogon som vet hva som er fel når dom andra bilane "forsvinnar" midt i rejset og så kommer tilbake? Det hendte noen gonger når jag kjorde.

Aha! Det ska jag titta på!

Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Fredrik C skrev:
Thomas, du o jag var ju på varandra i första böjen på Barcelona. Vet inte vems fel det var men det var jag som fick bita i gräset..o muren

Jag låg typ 6 bilar före dig in i första kurvan, så det var inte jag...

Däremot så blev jag torpederad av Martin, som körde typ 70km/h snabbare än alla andra in i kurvan....

Fredrik C skrev:
Det är ju otroligt lätt att missa en inbromsning (Svårt att känna vart man har bilen), o man behöver inte stöta hårt för att sätta en annan bil på en annan kurs.

Man kan ju hålla lite marginal....

mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Klydefrog338 skrev:
PS

Ja, det har med din uppkoppling att göra. Såg att du hade väldigt hög ping. Ibland uppemot 4000ms i ping. Efter att du startat om verkade det funka bra. Pingen låg runt 150ms.

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

ok Thomas... då blandade jag i hop Porscharna...Vem var det som kom på att alla skulle åka Porsche

NS BTG: 9.10.21

Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Mäcen: Kan du lägga till gapet från segraren i tabellen? Det brukar ju stå när rejset är slut.

Bara en tanke/önskan.

Skövde
Här sen Feb 2006

Kul

Det var ett kul rejs trots motgångarna
hoppas det blir ett rejs på ringen också

Hälsar
Citera
mäcen
Veddige, Halland
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Liverpoolarn skrev:
Mäcen: Kan du lägga till gapet från segraren i tabellen? Det brukar ju stå när rejset är slut.

Bara en tanke/önskan.

Bara för dig ordnar jag det .

Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005

Sorry Thomas för min torpedering. Får skylla på att pedalerna på DFP'n är duktigt kassa och håller på o kalibrerar om sig titt som tätt så ena stunden har man noll gas / broms och andra stunden fullt. Ska nöta banorna lite tills nästa gång och slå lite på pedalerna så ska det nog gå bättre

Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Made skrev:
Sorry Thomas för min torpedering. Får skylla på att pedalerna på DFP'n är duktigt kassa och håller på o kalibrerar om sig titt som tätt så ena stunden har man noll gas / broms och andra stunden fullt. Ska nöta banorna lite tills nästa gång och slå lite på pedalerna så ska det nog gå bättre

Jag föreslår att du övar starter med AI bilar istället.

Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004

Mäcen skrev:
Liverpoolarn skrev:

Bara en tanke/önskan.

Bara för dig ordnar jag det .

You're the man! thumbs up Ska vara snäll mot dig nästa rejs...

Örebro
Här sen Okt 2005

Daniel Ahlin skrev:
Made skrev:

ok, jag vet inte vad det ska ha för inverkan på mina pedalproblem men ändå.

Daniel Ahlin
Östergötland
Här sen Jul 2004

Made skrev:
Daniel Ahlin skrev:
Made skrev:

ok, jag vet inte vad det ska ha för inverkan på mina pedalproblem men ändå.

Då tycker jag att du ska avstå från att köra tills du har fixat pedalerna. Som det var i söndags så förstörde du två race.
I race två puttade du av mig i starten så att jag fastnade i sanden och kunde inte komma loss.

Racingsimulatorer
GTR @ Barcelona och Magny-Cours, 26/2, 19:00
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (2932 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande