| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: 15" R-däck.
|
1501 besök totalt |
|
Jag är ute efter R-däck i dimensionerna 205/55/15 att ha på min E30. Är det någon som har detta nytt eller bättre begagnat får ni gärna höra av er till mig på: magnus@snajdarn.se eller 0739-881924 eller PM'a. Mvh Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||
|
_________________ Martin Fridholm - |
||
|
Bistec 205/50/15 blir ju helt fel rullomkrets?!
original är 190 i rullomkrets och med den dimensionen blir det bara 184 och det e ju fel. originaldimensionen är 205/55/15. Fortfarande ingen som har hittat nåt bakom nån hylla i garaget?! /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||
Fel och fel... Jag tror om du kör på banan är det ok (eller även rätt) välja en däck med mindre diameter. På det sättet kan du får bättre acceleration. Biverkning är att du får högre varvtal vid maxhastighet och ev. lägre maxhastighet. Och där prata vi 3% (det är ju ingenting). => jag skulle tar 205/50 om det inte är olagligt. Jag kan bara tyska lag och där är 3% ingen problem. /oje _________________
|
||
|
Jag har ju annan slutväxel oxo men det är nog inte fel ändå nu när ni säger det..
Har 3,91 i utväxling men det är ju inte så stor skillnad ändå. Får nog ta mig en funderare till då =) Nån som kanske har några däck i 205/50/15 nu då när vi ändå pratar om det i min köpestråd? ;-) /Magnus _________________ Magnus Lundberg NS 8.33.5 BTG (utan tak) |
||
![]() |
SÄLJES
|
1501 besök totalt |