| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motorval till en Seven?
|
<< 1, 2, 3, 4 7752 besök totalt |
Som en parentes så kan jag nämna att den motorn var betydligt dyrare än så, rubbet är bytt på insidan och delarna hållbara nog för betydligt högre effekt. Prion i bygget är dock inte effekt utan att bilen ska kunna piskas väldigt mycket utan att maskin ska närma sig några stressgränser. Nu menade jag absolut inte att man tvunget ska starta i den dyra änden, utan mer att om man ska lyfta in en prisvärd motor som man vill ha möjlighet att växa med, så är tex Ecotec ett otroligt bra val med tanke på hur mycket prisvärt trim som går att skaffa efter hand när plånboken så tillåter. Jag har förövrigt samma upplevelse som dig av riktigt bra kompressormotorer vs. riktigt bra turbomotorer med samma trimgrad. På bana åker jag mycket hellre med kompressor (kanske skulle jag ha en annan åsikt om jag var bättre på att hela tiden köra inom rätt register... )
_________________ Mvh // Niklas L |
||||
|
Tanke !
Jag har läst alla synpungter om motor installationer och funderar på en del saker : Är det ett rece eller Crusing forum ? Fint ljud i en sexa, ja i en M3 vid 9000 rpm låter ok men en sur Opel ! ennan tanke är en Clubbman bil har en helt standard Zetec, 4växlad låda, motorn fram och en del även stel bakaxel låter inte häftigt men kolla tiderna STCC får passa sig !! Gälleråsen på 1.07-1.08 låter tala för sig. En annan tanke är att en hobby bil blir aldrig klar, på vintern bygger man om och trimmar så motorn kan vara standard till chassit är justerat och intrimmat så kommer man till motorn, sen är det som någon klok skrev här att kolla vad trim grejorna kostar innan spisen installeras. _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Motorval till en Seven?
|
<< 1, 2, 3, 4 7752 besök totalt |