Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 3741 besök totalt |
Kan inte ladda upp bilder?
Har suttit och försökt att ladda upp bilder till forumet en bra stund men det går inte , det stor bara att " skickar begäran till Rejsa.nu" men det händer ingenting ? Vad är felet ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||
Jag har nyss bytt dator, och har nu fått problem med att lägga upp bilder här på rejsa. Vet inte varför, men troligtvis är det någon inställning som jag har missat...
![]() Provar här att lägga upp, fungerar troligtvis inte ![]() [img]https://rejsa.nu/im/_annat/4790-new_2006-07-31-img_5478.j[/img] _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
.j - prova .jpg https://rejsa.nu/im/_annat/4790-new_ _________________ BMW MC-klubben |
||||
Jag fattar verkligen inte varför det inte funkar
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
När jag provat med jpg på slutet går det inte ens att få bilduppladdningen att "ta" bilden. Läste i ett inlägg där Magnus skrev att det kunde bli problem om bildnamnet slutade på .jpg, vet inte varför men när jag tar bort det så går det ju "nästan" bra... Jag fattar ingenting just nu! Grymt irriterande ![]() ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Här läste jag ovannämnda: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
En annan sak jag har lagt märke till som kan ha med detta problem att göra, är att när jag förhandsgranskar ett nytt inlägg, kan jag inte se mina smilisar vilket jag alltid gjorde förut på min förra dator.... Vad betyder detta????
_________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
Nu j...lar måste detta problem lösas... Jag provar lite...
![]() [img]https://rejsa.nu/im/_bantraffar/4790-new_2006-08-01-m535i_1[/img] _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
[quote="linpaul"]Läste i ett inlägg där Magnus skrev att det kunde bli problem om bildnamnet slutade på .jpg[/quote]
Du menar där han skrev: [quote="Magnus Thomé"]Kan också vara pga forumets mjukvara tycker att bilder har filändelsen jpg, gif, jpeg, bmp osv osv.... inte *.php[/quote] Där menar han att forumet vill ha bilder med ändelser jpg, gif, jpeg, bmp osv osv. Alltså Riktiga filändelser. I tråden pratar han om den personen som försöker visa en bild med .php-ändelse, som är en helt annan sak. När du skriver ett svar, har du "Inaktivera BBCode i det här inlägget" ikryssat under rutan du skriver i? Det skulle göra att bilderna inte fungerar. Då ser det ut såhär [img]https://rejsa.nu/im/_bantraffar/3342-new_2006-08-01-4790new_20060801m535i_1.jpg[/img] |
||||
Kryssar jag ur den rutan så blir det såhär:
![]() EDIT: Fick ladda upp bilden igen med .jpg-ändelse. Utan den så fungerar det inte hur man än kryssar och har sig. Allstå BILDEN MÅSTE SLUTA MED .JPG för att visas som bild, och kryssar ur rutan där det står "Inaktivera BBCode i det här inlägget". Anledningen till två poster är att jag var tvingad att göra ett med rutan ikryssad, och en utan. Om det här inte löser ditt problem så har jag ingen aning längre. Lycka till. EDIT IGEN: Verkar inte som att det var rätt problem heller då du lyckas citera andra, vilket inte mitt förra inlägg lyckades göra när rutan var ikryssad. Prova helt enkelt att ladda upp dom med .jpg-ändelse, så letar jag vidare efter nån inställning. |
||||
Tack Conny för hjälpsam information
![]() Nu måste jag bara förklara lite först: Jag har som sagt ALDRIG haft problem med detta tidigare, och har dessutom lagt upp ett antal bilder här på rejsa utan några som helst problem! Således gör jag på samma sätt nu när jag försöker ladda upp bilder som jag har gjort tidigare när det har fungerat. BBCode inaktiveringen har jag provat lite av o på, men jag har fattat att jag ska låta bli det krysset. Nu till det som förundrar mig mest, det är att när jag trycker på "skicka-knappen" i bilduppladdningsfönstret, om jag har en .jpg fil, så händer inte ett skvatt. Det blinkar bara till, sedan blir filfönstret blankt igen. Tar jag däremot en icke .jpg fil, då händer det grejer, då ser det ut precis som det ska göra, man kan kopiera och klistra in... Jag föstår inte vad detta betyder, eftersom jag inte är någon data-hacker på långa vägar ![]() ![]() _________________ Linus Pålsson GR Yaris -21såld Lexus RC-F Track Edition - 20 såld Focus RS MkII -10 såld Honda MB6 -97 såld M535i -86 såld |
||||
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
1, 2 >> 3741 besök totalt |