| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bur i Z3
|
1123 besök totalt |
|
Bur i Z3
Hej! Nu börjar det bli knappt om tid för att bli färdig med bilen
(Även om vädret inte direkt skvallrar om någon vår > )
Fråga ett: Vad tror ni om denna burdesign till en Z3? http://www.danspot.org/Galleries/021 Fråga två: Jag tänkte bygga en båge med stöttor frammåt och bakåt, som steg ett för att jag inte hinner något annat innan våren. Något man skall tänka på för att sedan kunna bygga ut den till fullbur? Skruvade stöttor kanske? Fråga tre: Rent allmännt om burar/Båge, är det bara att köpa en rörbock, 30m rör, och kika i SBF's regelbok för att snida ihop en? (Jag har AC/DC tig så svetsningen är inga problem) Krävs någon typ av intyg eller besiktning av jobbet? Fråga fyra: Någon som sitter på siter/bilder på Z3 med burar/båge, för inspiration? _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M3 Competition Touring |
|
Min Blå Miata har "boxkonsoller" som huvudbågen är bultad i/står på.
Hur reglerna ser ut för konstuerade annordningar är ju svårt att säga men man kan kanske se det som "skulpterade" förstärkningsplattor. Bara de är kraftiga nog och fördelar krafter ut över en större yta i karossen borde det gå att få godkänt. |
|
Varför sätter man en sträva i mitten egentligen?
http://www.danspot.org/Galleries/021 Jag hade mycket hellre velat se sträva som löper på diagonalen istället.. Sitter inte det tvärgående röret på huvudbågen för lågt för att man ska kunna fästa bälten i den? Tittar man längs fönsterlinjen verkar den sitta väldigt lågt. http://www.danspot.org/Galleries/021 |
![]() |
Skruva banåkabil
Bur i Z3
|
1123 besök totalt |

