Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (12238 totalt) |
-Bifogar en bild på ett lite mer genomarbetat försök att få lite extra marktryck på en 7en. Frontspoiler a la Mallock och bred spoiler och diffsor bak. Denna Westfield 5.3l V8 körs i Hillclimb i England och ser onekligen snabb ut
![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Klaga inte på Kallerman nu. Jag som är dumdristig att tro i min enfald att det gick att köra ända från södra förorterna ända till Tullinge räddades vid ett tillfälle av att Kallerman hade släp så slapp jag skjuta bilen hela vägen hem med trasig styrväxel. Man kanske skulle köpa ett släp trots allt. ![]() Westfielden som superMOG la in bild på verkar lite felkonstruerad för svenska förhållanden. Plogen ska vara lite vinklad åt sidan så snön hamnar vid sidan av vägen.... _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
instinktivt (stavning?!) så tänker jag "tractor pulling" ... ![]() |
||||||
Receptet att göra en 7en snabbare är nog som Peter S är inne på, dvs att 'vinkla upp' och 'täcka för'. En BDA motor är heller inte fel....
![]() Snygg och snabb ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
...ahh... ![]() Kolla vinklingen på lyktorna förresten. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Jag gillar nog den gamla mer... ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Ja den borde ha fått finnas kvar. Fast den nya inkarnationen är inte fy skam. Men de är ju väldigt olika. Kolla framskärmarma. Me like. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Nån mer än jag som sett den i verklighet? såg den tävla 82-83 (fast den såg lite annorlunda ut då än på den bilden, kanske var det version 2 då) |
||||||
Droppar en intressant bild till på hur den såg ut under skalet... 'lätt modifierad' 7en ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Det är nåt speciellt med en låg sjua på slicks. Motorplaceringen som sagt lite extrem. Det är då man ser på bilder som dessa som man får en massa med dumma idéer...
Jag känner nån som sett BB tävla!!! Jag tror att den hade en massa varianter precis som många andra gamla racerbilar. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: ![]() |
||||||
Lägger upp alla bilder jag har på Black Bricken i vad jag tror dom flesta utgåvor, hoppas dom är av intresse.
Första utgåvan fast med jätte vinge: ![]() Snabbare än monster-Porsche 935, EDIT: kolla in nya mer heltäckande framspoilern/karossen jmrt med tidigare ![]() Lite mer slimmad ![]() Jämför skillnaden på framvagnden jmfrt med bilden på förra sidan (dvs den oranga senare utgåvan) ![]() ![]() Framvagn ombyggd.....gillar motorn ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||
Jag har ju såna på min sjua och flera av de 8 Volvobyggda sjuorna likaså. Dock inte alla. Min ram hade först korta, fästena finns kvar men han som byggde den bytte ut dem mot långa. Bättre geometri stämmer säkert som Peter skriver däremot kan jag nämna att efter att förra vintern gjort nya skärmar (som fortfarande ligger på hyllan) så svär jag en hel del över hålen som man tvingas göra i skärmarna. Nästa gång ska jag göra ordentliga mallar... lite skoj att se de täckta vingförsedda sjuorna, de blir liksom motsvarigheten till Morgan Aero som inte heller får några skönhetspriser men ändå känns rätt på nåt sätt. _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
For att bara få drag & tryck i dem. _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vad gäller snedställda motorn, måste man inte ha motorn parallell med bakaxelns pinjong? Annars blir det väl lätt vibrationer och sånt som ställer till? Jag är förvånad att man snedställt den? ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||||
Visst mäter du fjädertrycket under färd ![]() |
||||||
Det är en racerbil... _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||||
Här har vi Aluplåt steg 3!
![]() http://www.blocket.se/vi/7190476.htm Rent allvarligt är aerodynamiken på en bil med friliggande hjulhus mer komplicerad än vad man kan tro. Så risken är nog snanare att man gör något sämre än bättre. Skeptisk till att aluplåts mecket ger någon större effekt. Men har man inget bättre för sig så skadar det ju inte att pröva. ![]() Tror att man har mer att vinna på att montera en vettig vinge framför fronten samt försöka klä in hjulen på ett bättre sätt. Men det finns mycket att vinna genom att göra aerodynamiska förbättringar. Men vill man göra något seriöst är det bättre att köpa en XTR2:a eller en Radical istället. _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (12238 totalt) |