Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 46 besök senaste veckan (28592 totalt) |
Känns som tiden är inne för att lägga upp en liten nätt tråd om mitt eget bygge!
Bilen är en lagomt rostskadad Golf GTI -83 som tjänstgjort ungefär 27500 mil. Vid köpet i april '05 var den i AKUT behov av mängder med kärlek ![]() Tänkte från början bara byta nedre plåten bak samt stötdämpare... Men nu vet ju du som rejsa.nu-besökare hur såna planer kan utveckla sig. Bilen ska donas med och sedan besiktas för gata. Temat är snarare låg vikt än hög effekt. Nu, så här dagarna före lackering har jag bytt, framskärmarna, trösklarna, skärmkanterna, tankplåten, hela bakdelen från skuffen och ner, samt en hel del annat som inte finns som ekonomidelar! Plus att jag köpt en replika av en RS2-front för att bättra på högfartsegenskaperna litegrann ![]() Motor:original 1800 Gti. Helrenoverad topp och bottendel. Lucas tändning som suttit på en rallybil. Direktluftfilter från Pipercross, förbättrad andning överlag kan man säga. Extraktorrör, sinterkoppling, shortshifter och lite annat gött. Jag har även ramlat över en gammal rallytopp signerad Bror Jaktlund, med tillhörande kamaxel, samt större ventiler, dubbla fjädrar mm. Bromsad till 150hk på hjulen med original sprut och grenrör. Tror inte att den kammen åker i då karaktären nog blir lite väl spetsig. Chassi; Jag låter bilderna berätta istället. Hjul: OZ Superleggera 7x15 som väger in på 4,9 kg. På dom sitter 195/45 Toyo Proxes T1-R. Invändigt: Rensad på ljuddämpning, värmepaket, komfort, diverse el och finesser. Kvar blir en OMP glasfiberstol med dito mockaratt. En god vän ska tillverka lite grejer så som instrumentpanel och annat nödvändigt av kolfiber och kevlar. Kul grej är förresten ventilkåpan i kolfiber! Önskelistan: *Lexanrutor *Bonrath Powerrohr *En till stol *Aluminiumbur (hör av dig om du har en!) *Skuff och dörrar i glasfiber *Kanske coilovers *Kom med förslag! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Roliga lådan! ![]() ![]() ![]() ![]() Fränt! ![]() _________________ Andreas Johansson |
||||
se där ja!!
![]() Gött att du har en projekt tråd nu ![]() Då ska du känna dig ännu mer stressad av mig ![]() ![]() Ska bli kul att följa.... Ha de gött så hörs o syns vi väl nån dag snart igen... ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Såvitt jag vet är alubur inte det minsta godkänt för tävling längre, men ack så lätt! Tidigare var dom godkända, men eftersom aluminium finns representerad i ca en miljon kvalite'er blev dom så småningom förbjudna pga svårigheten att kontrollera hållfastheten. Och eftersom jag inte ska tävla annat än emot polarna så passar det alldeles utmärkt. _________________ Andreas Johansson |
||||
Tackar, tackar! Ja, pengar kostar de! Den saken är klar... Skaffa dig ett körkort, sen är de bara att köra igång! ![]() _________________ Andreas Johansson |
||||
jobbar på det. 5 månder kvar ^^ men som sagt, lycka till ![]() _________________ Björn Hansson |
||||
Tjena..
hur går det i garaget.. Tänkte bara kolla lite om dina fjäderbensstag, är det köpta i något kit eller så för jag satt en sen kväll o blajade runt på nätet o vill minnas att jag såg ett kit till mk1:orna för ca 800-900kr på någon hemsida men nu kan jag inte minnas var de va.. O när jag såg dina saker så kanske har du köpt ett sånt kit.? ![]() Annars ska de bli kul o se lite fler mk1:or.. skruva lugnt..! ![]() _________________ Jan Österman Vw golf Gti -83 Lite ödmjukhet kommer man långt på ![]() |
||||
jo tack, de går väl. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Andreas Johansson |
||||
det högraste ![]() _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Det ena ska sitta mellan de främre fästpunkterna vid bärarmarna i framvagnen. Det kanflexa rätt friskt där. Det andra är väl ett stag för fjäderinfästningarna bak. Edit: Skriva med ett finger går asså i inge vidare rejstempo ![]() _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||
Kan INTE bestämma vilken färg de ska bli på kärran!
![]() ![]() Har tre alternativ, orange, porsche rivierablau eller vw miamiblau!? Båda bilderna är dock photoshoppade! ![]() ![]() _________________ Andreas Johansson |
||||
mkt godis du har där
![]() Kommer bli überbra de lovar jag ![]() Sen vilken färg du ska, hmmmm... svårt de där! Tror på nån utav de blåa nyanserna iaf.. _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 46 besök senaste veckan (28592 totalt) |