| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
69 Boss Svängjänk i Räcket
|
1495 besök totalt |
|
http://home.houston.rr.com/jonescbjcj/don_noe/don_noe_incident/index.html Enligt uppgift så hakade sig gasen.
_________________ -Peder Bäckman- Fiat 500 Abarth 2013 US |
|
Även om jag egentligen inte tycker man ska uppmuntra enbart kraschtrådar så kan jag inte låta bli att skriva.
Antagligen gick det väldigt fort annars har jag lite svårt att begripa varför man föredrar att sätta hela fronten i räcket med drivning på hjulen hela vägen fram istället för att koppla ur och stänga av motorn, skadorna borde bli mindre då tycker jag.. Samma sak hände faktiskt med min 70 mustang en gång fast i ett industriområde.
Jag hade automatlåda så koppla ur var inget alternativ så det var bara att slå av tändningen, vilket man inte gör helt frivilligt med mekanisk bensinpump och holleyförgasare. Blev väldigt otrevliga explosioner men tackocklov inte upp i förgasaren utan båda ljuddämparna sköts. Nya dubbla gasreturfjädrar sattes på plats... Helt klart är att Mustanger gillar fullgas och rakt fram bäst.
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
|
Men en positiv lärdom kan man faktiskt ta till sig och lära sig av den tråkiga händelsen.....
och det är att fler inser hur mycket ett armco-räcke faktiskt rör på sig över en lång sträcka när någon bil kör in i det...... för hade det stått folk och lutat sig mot det räcket såsom många försöker göra t.ex i bandepån på Mantorp Park så hade det blivit många skadade människor. |
![]() |
Bilder o videos
|
1495 besök totalt |