Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
Goodyear f1 eller Dunlop sport maxx?
1316 besök totalt
Zrob
Norrtälje
Här sen Aug 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare

Tjena

Ska strax köpa mig nya sommarsulor till min Nissan 300zx (1700kg) och behöver lite tips på 19" däck.
Ska ha 235/35*19 fram och 275/30*19 bak.
Kör mestadels gata men lite "sportkörning" och någon banträff blir det också. Bilen gör ca 300km/h så det kan vara bra om dom pallar höga farter ibland.

Funderar på Dunlop sport maxx eller Goodyear f1 gds3, vad tror ni om dom?

Lidingö
Här sen Sep 2005

Skulle lätt tagit Dunlop-däcken, Eagle F1 är väl OK gatdäck men inga höjdare på bana... ingen egen erfarenhet dock, men läst mycket i jakten på egna. De jag HAR erfarenhet av är Toyo T1-S (Helt OK, bra för priset) Bridgestone Potenza S-02 (Grymma, ngt hårda men helt fantastiska framförallt när de var nya...)

Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Vad kommer det sig att du väljer mellan just dessa två däck? Största fördelen med goodyear är väl att det har bra vattenplaningsegenskaper. Vilka egenskaper prioriterar du? I senaste sport auto placerade sig Bridgestone potenza RE050A som nr ett på 235 poäng med bättre torregenskaper. Som nr två på samma poäng pirelli P zero nero med bättre våtegenskaper. på plats 3 michelin pilot sport och på 4:e dunlop sp sport maxx.

/Johan B

Norrtälje
Här sen Aug 2005

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Trådstartare
Valde mellan Dunlop och Goodyear däcken pga jag tänkt köpa från Gummihuset och dessa två verkade vettigast av dom som fanns i mina dimensioner.
Fast nu var det ju ett tag sen jag lag ut denna fråga, så nu har jag hunnit köpt däck, vart Dunlop sport maxx.

Göteborg
Här sen Nov 2002

Namndispens
Namndispens

Det är säkert ett bra däck, dess största fördel i sport autos test är att det har mycket hög styrprecision.

/Johan B

1316 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande