Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Saab 96 Monte Carlo -66 | 10446 besök totalt |
A coming 1000cc cup race car
Allt skrivs på engelska därför att min "Gear-Head" buddies i oregon skall kunna följa projektet (It's all written in english for You guys, Walter M. & Mark J. http://www.oregon.gov/ODOT/index.sht Marks Lotus: http://www.open.org/~joerger/westfie Interior view of what used to be the backseat ;-) Notice the dual side impact bars Rickard working with the Kemppii Master 2200 Early fit test of the Sparco's and the aluminum heavy duty plates 1850 cc Stöm modified engine 94mm Mahle pistons Weber carburrettor DCD 36 Sport exhaust special built by Ferrita, Köping SWEDEN Special 1 4 speed collumn shift gearbox 130 BHP Top speed 180 km/h?.... V2 rotate! Sport/MonteCarlo wheels Renovated Standard Monte Carlo brakes discs front (Lockheed) Renovated drums rear (stainless steel parking brake arms) GUSS, FIA Approved Rollcage Drawings no. 253-5, 253-7, 253-17 TIG welded by Rickard Bergquist SBF approved welder See this cage Rickard made for dragracing http://www.promod66.com/images/F1000 Sparco Pro 2000 seats in black Halda Speedpilot Standard omega olympic holder + omega olympic Cronograph Rattrapante Map readerlamp SAAB original OMEX shift indicator / Rev limiter Aluminum deck cover plates on the floor and in the trunk Aluminum door insides + rear inside panels etc. All noice and vibration insulation removed Hood leatherbelt made by old Mauser Rifel bands from A4 Artillery Regiment (my old employer) Advertisment badges made by myself in Adobe Illustrator programme on Mac. Make it into a competitive 1000cc cup racer one of appox. 20 cars that was converted from 2 stroke to V4. This car has never been raced as far as i know. First owner the son of Thapper's Bil (SAAB dealer) in Örebro Sweden. --- Timeline 1986-10-01 Bought the car in Karlskoga from Mr Johannesson 1999 Modifications done by Ström in Trollhättan 2005-10-31 The interior has been grinded and polished waiting for the crashcage to be welded in then its ready for fresh new paint. 2006-02-23 New rear floor bought from Lollo 2006-03-05 Rollcage welded in place by Rickard Bergquist 2006-03-06 Rollcage polished and ready for a coat of clear top paint ( will have raw interior) 2006-03-09 Rollcage bolted to chassis 4 rear points 2006-03-10 Arranged with "production" of two new upper rear spring supports (Thanks Miro you are a hero) 2006-03-10 Sparco 6-point belts from G-Partners arrived 2006-03-12 Welding of the rollcage support plates min 120cm2, hole drilling 2006-03-18 Cut out the old rear boot floor 2006-03-26 Finally all drilling on the rollcage is done. Applied clearcoat on the rollcage, drilled holes for the boot floor 2006-03-27 Started to weld the boot floor in place 2006-03-31 Boot floor in place - continued with some minor weld-repairs. 2006-04-11 Welding 2006-04-13 Sprayed Grey Standox Primer inside, also primer underneath 2006-04-15 Interior sprayed with primer and olive green (swedish racing green ;-) ) 2006-04-20 Protective padding on the rollcage, arranged with the 6 point Sparco harnesses 2006-06 ** Bought a summer house = little time for the car unfortunately. Experienced everything a houseowner can. Painting, wallpaper, wood floors. Tons of sweat but perfect now. 2006-11-01 Rebulit masterbrake cylinder 2006-11-15 The car finally touches ground after a flying life for some months 2006-11-17 Fitted new windscreen 2006-11-27 Sparco gasfiller cap + fill neck + hoses to tank. Sparco bonnet fast locks, Sparco FIA approved master switch 2006-12-31 Aluminium Gas tank fitted. Filter King Regulator + Facet Red Top Pump Soon to happen : Connect fuellines Start to build potent 900cc two-stroke race engine. URGENT! '' Looks good right now Suppliers: G-Partners in Karlstad XP Engineering BBS Bildelsreservdelsvaruhuset in Spånga SGA in Bromma NBM Hydraukics |
||
Är den inte för gammal för 1000cc-cupen skrev jag på engelska?.. Edit: Nice car anyhow!! mvh. / Daniel _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
Daniel,
Det är så att SAAB av årsmodell 1965 & 1966 är identiska så när som på emblemen som byttes från "Sport" till "MonteCarlo 850". Den är inte för gammal enligt FIA papper som jag fått från Peter Bäckström på SAAB's Bilmuseum och dessutom är "SAAB-ombudsman" för 1000cc cupen. |
||
ok, då är jag med på noterna.. (på svenska den här gången) _________________ Mvh / Daniel Ene |
||
Sjölinder, Det sitter en std växellåda i bilen Det är uppfilat så mycket det går, enligt Ström (enkelblås) Inget bromspapper.... tyvärr Men motorn går gött, härligt vrid i en 1850cc Jag har en DFI 40 som eventuellt monteras på motorn, men det blir väl att sätta 1850cc motorn i Sonetten när 2T motorn blir klar |
||
[quote="fuling"]
Hmm jag tolkade detta som en sp1 låda Ja till 2T maskinen skall den lådan användas! |
||
Hej Jorgen, kul att se att du lever!
Jag tænkte fråga om du hade sonetten kvar men det gav sig sjælv længre ner... Varfor på engelska? _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -61 Caterham 7S3 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 MG Midget -61 |
||
Klippte in det från en annan site, samt att mina kompisar i USA gärna läser om mitt projekt! |
||
Kul med fler gammelSaabar här på rejsa. Racerbil dessutom .
Rent spontant ser det ut att vara lite mycket rör i buren för en historisk racer? Men du har kanske koll på att det är OK. Har du några bilder på motorbygget? _________________ //Mikael Jardstam |
||
2T Micke
Bilder på motorn kommer om några veckor Ang. den stora mängden rör så har jag tolkat Appendix K 2006 att man bör bygga så säkert som möjligt. Om någon annan här på forumet har ideer kring säkerhet så skriv gärna om detta. |
||
_________________ Johan Sjölinder |
||
På Mantorp förra året, i år skll det bli körning med MonteCarlon. Arbetet har gått fort senaste dagarna...
|
||
Hej, såg i projekttråden att du funderade på 1000cc Cupen, kul!
Var tillsammans med Lennart Nilsson i Kil (Saab Sport -65) initiativtagare till 1000 cc Cupen, men vi har nu efter 6 år lämnat över till Jensen, Zimmer och Henningsson För att undvika att bygga bort dig beträffande motor, så är det tyvärr så att Saabens homologeringshandling och App K (som bygger på grupp 2 reglementet) inte tillåter oss ha 900cc. Motorn får inte borras/strokas över sin naturliga klassgräns, som när det begav sig var 850cc. Med 900cc blir till att åka SSK Classic eller Retro-racing (iaf tills nationellt klassade bilar måste ha katlaysator ) _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Lite vårsång... https://lagring.storegate.se/user/Sh
Använd Quicktime eller Real |
||
Våra race- och banåkarbilar Saab 96 Monte Carlo -66 | 10446 besök totalt |