| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Underrede till Sparco EVO
|
1083 besök totalt |
|
Ska till och montera in en Sparco Evo stol i min 242:a. Undra om det finns att köpa justerbara underreden till dessa stolar? Tänkte moddifiera original underrede men vet ej om det är så bra.. Har hört att det är dumt att använda sig av original underreden ur säkerhetssynpunkt Kanske inte är nån fara, är ju säkert billigare iaf _________________ MVH Roger Brorsson |
||
|
Jodå det finns, realcar har
http://www.realcar.se/Extended/PDF/S Men kanske enklast o billigast att köpa ett beg underrede på skroten och modifiera. |
||
www.rallyimport.se har också justerbara underreden (antar du menar glidskenor?) 395:-/stol. |
||
|
Rogga, ring Piranha! Han gjorde ju skitsnygga och pulverlackade underreden till min e30 och har en av stolarna just nu för att göra underreden till mercan.
Allt du behöver ge honom då är ju måtten mellan hålen på bilen så fixar han det där
Jag beställde underreden först från RealCar men fick då underreden för bottenmontering vilket är totalt värdelöst då Sparco Evo har sidomontering. Sådana kostar fläsk minst sagt och är ändå universal i fästet mot bilen så du kanske måste borra själv. Stefan gör ju skräddarsytt efter din bil
_________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
Beror på hur du menar med justerbara. Jag kunde ställa lutningen på stolen och om jag ville ha den framåt eller bakåt. Men man var givetvis tvungen att ta bort bultarna varje gång.
_________________ Vh, Johan Mähler - Compello.se Honda S2000 |
||
|
som jag fattat det så kostar universal sliders (glidskenor) 388kr på realcar.
samma som rallyimport tar 395kr för så inte mycke skillnad där
|
||
|
Jo men jag skulle vilja kunna skjuta stolen framå å bakåt beroende om jag lr sambon kör bilen
Hon är lite kortare än mig hon.. Kanske ska testa att göra om 240 orginal fästerna först.. Tänkte bara om dom är "säker" ? _________________ MVH Roger Brorsson |
||
|
Säkra är de väl om de är tillverkade av Volvo
Det blir så säkert som du bygger det själv, jag litar helt och fullt på mitt underrede, E30 original och glidskena/sidofästen ... _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1083 besök totalt |