| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kopplings schema M3 -93 snälla hjälp!!!
|
794 besök totalt |
|
Kopplings schema m3 -93 snälla hjälp!!!
Tjenna! Behöver ett kopplingsschema till en m3 -93 i första hand över motorelektroniken.Någon som har eller vet någon länk där man kan hitta. har varit på dom lokala bmw verkstäderna men dom her ej till m3an dåligt tycker jag. mvh kalle _________________ kalle hult BMW 328ia -97 BMW M3 -94 BMW M3 -95 BMW M3 -96 Super Seven projekt SAAB 99 TURBO -80 |
|
Testa www.autopower.se
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
|
Har också letat utan framgång, däremot har jag schema över stiftplacering på styrdons kontakten.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
|
Jag har scheman till de flesta BMW bilar. Tyvärr inte M3. Kan du ta reda på vad det sitter för motronic version osv ? Så kanske jag kan hjälpa, Kanske är samma sprut som på tex 328 eller så.
_________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
M3 3.0 har motronic 3.3 gjort av bosch Medans 3.2an har Motronic MS S50 gjort av siemens.
motronic 3.3 sitter också i E34 M5, 3.8an. Den har jag kopplingschema till. Men ta reda på vilken motronic version du har. Så kanske vi kan klura ut nåt. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
Vad vill du ha hjälp med ? Göra en komplett kabelstam eller bara få orig sprutet att lira ?
För om det bara handlar om att starta sprutet så är det rätt lätt att klura ut, man kan klara sig utan kopplingschema isf. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
Vad jag kan se så har -93ans M3a 3.0 liters motorn. Och således motronic 3.3. Det har jag kopplinschema och pin-layout till avsett för V8. 530/540. Men det borde va hyffsat samma. Bara att de använder lite fler tändspolar/spridare/knacksensorer. Allt runtomkring borde va likadant.
BMW borde också ha gjrot sin värsting kontakt som man kopplar in i instrumenteringen standardiserad på alla bilar. tex oljetemp,oljetryck,start, crank osv. Borde va på samma pinnar. Och isf har jag redan mätt upp de intressanta pinnarna. Dvs de man behöver koppla +12 V på för att få motorn att starta. hehe. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
![]() |
Skruva banåkabil
Kopplings schema M3 -93 snälla hjälp!!!
|
794 besök totalt |