| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Stötdämpare och fjädrar BMW E30 *SÅLDA*
|
1620 besök totalt |
|
Gula Koni fram- och Spax justerbara bakdämpare till BMW E30 säljes. Passar bilar med 51 mm fjäderben. Säljes tillsammans med James sänkfjädrar som sänker 60 mm. Bakfjädrarna något kapade för att undvika "stå-på-tå"-känslan bak. På samtliga bilder i min biltråd har jag kört med denna konfigurationen (om ni vill se höjd, krängning mm) Rullat mellan 6-7 000 mil. : 2 000 kr
031-780 41 80 (hem) 070-655 84 42 johan.samson@ideteknik.se _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
Förmodligen har du mindre. Om du har M-chassie original så har du 51 mm. 325i och 318is har detta original. Andra bilar med M-chassie har även de 51 mm. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||
Hade även 323i E30 de tunnare (45 mm?) fjäderbenen?
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
|
jäkla osis att ja sålde 320in med mtech chassiet då..
jag har bara en vanlig 320i nu utan m-tech.. du har inga 51mm ben liggandes? är det något annat som måste bytas när man byter till 51mm ben så inte geometrin blir fel? funkar inte det här köper ja H&R's cupkit istället.. men går det att få beggade grejer så är ju det bättre för plånboken..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
jag har hittat bärarmar med skivor bak, och 51mm ben fram, om det inte blir dyrare än H&R kittet ink, så är ja intresserad av dina dämpare jag antar att det inte är dinkey toys dämpare bak?
tänker åka konbana.. så om ja får skivor bak på köpet så dör jag inte
edit .dom var ju självklart sålda.. (bärarmarna & fjäderbena) _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
Re: S: Stötdämpare och fjädrar BMW E30
Enligt din mening skulle de funka att använda till vardags, om man ser till hårdhet å sänkning? edit: .... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
Re: S: Stötdämpare och fjädrar BMW E30
nej det var bärarmarna & fjäderbena jag hittade som var sålda vet inte om samson har kvar dämparna, eftersom jag inte har rätt fjäderben så är det inte intressant för mig.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
|
Jag har haft dämparna och fjädrarna monterade på bilen sedan -00. Bilen har använts som bruksbil (enbart sommarhalvåret) men även på lite klubbträffar och det har fungerat alldeles utmärkt.
Tror inte det skiljer något mer än diametern så det borde vara enkelt att skifta till de grövre fjäderbenen utan bekymmer. Prylarna finns fortfarande kvar... _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||
![]() |
SÄLJES
|
1620 besök totalt |