| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Garage/mekplats i Göteborg
|
6 besök senaste veckan (12112 totalt) |
|
Hej Figgz,
Låter väldigt intressant, ett skönt ställe för min Bertone att glänsa bland andra sjyssta bilar. När vet vi mer?... jag skickar mitt nummer på mail till dig om du skulle vilja höra av dig lite längre fram Hälsningar /Gustaf _________________ Gustaf Hörnestam Porsche 911 SC 1983 PCS: |
|
Säger samma sak här! Låter intressant! Hmm.. låter nästan som jag vet vad det är för ställa också... En kompis har sin bil där.. men hans "klubb" lägger snart ner och ska utrymma lokalerna.
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
|
Många som var intresserade, det är skoj!
Nu är det inget som är färdigt, utan mer att om intresse finns så kan det vara möjligt, lokalen finns men det som måste lösas är saker som kontrakt o.dyl. Jag ska vidarebefodra att intresse finns så får vi se vad som kan hända, möjligheten till garage är stor iaf! Vid specifika frågor är det bara att PM:a! Jag ska svara på de PM jag har fått sen med för att stilla er nyfikenhet
_________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
|
Vet att arbetet fortgår för att försöka få loss plats till sådan här verksamhet. Det som det står emellan är atth hyresvärden vill ha loss utrymme som "lager" eller liknande.
Dock, arbetet fortgår i det tysta ett tag till, men i april måste något ske... _________________ Fredrik Boivie
|
Det har blivit av!
Vid 1 juni kommer Chalmers Motorklubb att flytta in i nya lokaler (400kvm inom centrala Göteborg med rätt många meter i tak). Den nya lokalen kommer ha ett gäng (4-5)st fasta platser för långtidsuthyrning. Då har man sin egen plats (inga exakta mått,men de blir inte för små) med tillgång till lokalen (som ligger i markplan så låga bilar går in) dygnet runt. Då inflytt inte har skett kan jag inte säga exakt vad som kommer finnas mer i utrustningsväg,men en billyft står hög på listan över "skall köpas" och en tvättplats kommer finnas likaså. Lunchrum/toa/dusch finns även. Pris kommer nog bli kring 1500 inkl tillgång till ovanstående. _________________ Fredrik Boivie
|
Så... kontaktuppgifter för intresserade.
Som sagt så är jag inte ansvarig för detta, även om jag har ett finger med i spelet
Ni som är intresserade av detta (inkl lite frågor kanske) kan höra av er till cmkstyre@cmk.chs.chalmers.se Det är allså en maillista till styrelsen i CMK som är ansvariga för lokalen i fråga, samt även uthyrning. Mvh Fredrik _________________ Fredrik Boivie
|
Hallo!
Jag är styrelsemedlem i Chalmers Motorklubb och kan nu meddela att vi öppnat lokalen. Det är dock inte riktigt färdigt för mek än men så fort vi får verktygen så kör vi. Det ska dras el och tryckluft ordentligt och även målas lite så att garaget blir mer trivsamt. Vi vill ha många medlemmar och jag hoppas att det finns de som känner att detta är ett intressant förslag. Det som Figgz skrivit är helt rätt så när som på priset. Vi kommer att börja på 1600 om året, men det blir ju billigare om vi är fler...! Även fasta platser kommer att finnas att hyra. Vi tror att dessa kommer ligga på 1500 i månaden ink. medlemskap. Detta innebär att verktygen och maskinerna som finns kommer också att kunna användas av er som har fast plats. Det är ju som sagt på uppstart så det är bara att höra av er. Mailaddressen är cmkstyr@cmk.chs.chalmers.se !!! OBS. mailaddressen ovan är tyvärr fel så testa med denna istället!!! Hoppas vi hör från er snart! Mvh Adam Ståleby _________________ adam ståleby |
|
Hej Adam!
Är det på samma ställe som förut eller har lokalen flyttat? Jag har svårt att bestämma mig för hur jag ska göra! Jag har ett ok grage nu med bra ljus och gratis el, men det är just allt. Dock så är ju priset inte så högt, bara 400:- i månaden. Men vintertid när man ska meka med sin bil så är det ju värt 1500:- i månaden, eftersom när man har tillgång till all utrustning osv. Men sommartid när man använder garaget som parkerkeringsplats känns det som jag vill lägga de 1100:- som det kostar mer, på bensin istället. Så man kan åka på många banmöten!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
|
Tjena Nisse!
Klubben har flyttat ner till lyckholms. Lokalen är 390 kvm och högt i tak. Ngt sliten men vi ska lägga lite krut på att det blir fräscht och fint. Det finns en lackbox som förmodligen kommer att finnas kvar men det beror på intresse för den. Eventuellt "moddas" så att tvättning kan ske i den också. Dessvärre är det en kall lokal. På sommaren är det svalt, skönt och näst intill optimalt. På vintern blir det kallt men vi har planer på att skaffa en så kostnadssnål och effektiv värmecentral som möjligt. Tror det blir lite för kallt annars. Som du vet så finns det ju ganska mkt verktyg och om pengarna finns hoppas vi på en något större maskinpark i framtiden. Håller med dig om att dina 400 kr känns grymmt billigt för garageplats. Jämför med 700 för parkering där jag bor! Men skälvklart hoppas jag på att du och många andra duktiga mekare ska komma till oss! Kunskapen som medlemmarna besitter ska tas till vara! Följer ditt projket... sjukt najs Men du kan ju tekna endast medlemskap om du känner att du behöver tillgång till verktyg bara ibland. Medlemmarna som inte har fasta platser kommer att betala ca 1600kr per år och då sker bokning av plats via internet. Kostnaderna för platshyra tillkommer först efter en vecka...(tror jag vi sa) Detta för att alla ska kunna utnyttja lokalen så mkt som möjligt. Jaja om du har frågor så är det bara att skriva till cmkstyr@cmk.chs.chalmers.se . Annars har åsa mitt nummer! Ciao//addam _________________ adam ståleby |
|
Flyttades alla verktyg inkl tunga maskiner med?
Jag har varit mångårig medlem men nu har ju priset gått upp "litegranna" jämfört med innan och det enda som är intressant för min del är ju om svarvar/fräsar kommer igång. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
|
Nu är vi igång typ. http://cmk.chs.chalmers.se/ lyckholms gamla bryggerier. Bakom vägverket brevid saabs växellådsfabrik!!! Välkommen!
_________________ adam ståleby |
![]() |
SÄLJES
S: Garage/mekplats i Göteborg
|
6 besök senaste veckan (12112 totalt) |