| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kolvmos BMW 325
|
1732 besök totalt |
|
Kolvmos Bmw 325
Så här kan det gå...... Förra ägaren sa att den började gå lite dåligt sedan gick den ej att starta alls,,, man förstår ju att den gick lite småsegt
_________________ Pär Moberg |
||||
|
|
||||
Ja, det verkar ju logiskt när man ser bilderna en gång till!
Såg inte ens att ena tallriken saknades innan...
|
||||
Exakt det är vad som hänt men jag kan inte rikigt förstå varför det har hänt, kan det bero på de "berömda" kammarna som vibrerar för mycket när de är slitna kanske...
||||
|
Har dom bytt tändstift och trott det varit det felet varför den inte startade
Ser renare ut än dom andra och tycker det är konstigt att det inte har fått något stryk med tanke på hur resten av cylindern ser ut. |
||||
Jag reagerade på det också. Det måste ju vara bytt. alla andra ytor är ju "bearbetade". om man skruvar ur ett tändstift och det är helt mosat borde man inte bli lite misstänksam då? _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
|
Jag tycker sidoelektroden fått sig en kyss o lagt sig till ro mot mittelektroden. Tändstiftet kan ju vara "fräscht" för det inte fungerat på ett tag..?
Eller att den inte tänt någon vidare bra blandning under vidare bra kompression?
_________________ /Mattias Andolfsson |
||||
|
Det där har hänt mej ett par gånger. En gång varvade jag sönder den. Men en annan gång gick den bara av på 2500 rpm. Måste varit tidigare skador som bara släppte. Men ett ganska vanligt fel på M20 motorn.
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
|
Motorn är en 325 90, vet ej avd som har orsakat detta....
Apropå tändstiftet så tog jag ut det gamla och märkte att det gick trögt och det var helt mosat och 5mm kortare än vad det borde... Jag satte i ett annat bara så att det inte skulle ramla ner en massa skit i cylindern när jag skruvade med den, då visste jag inte hur det såg ut innanför bara att stiftet hade fått rejält med stryk....... _________________ Pär Moberg |
||||
Då behöver vi inte oroa oss mer över stiftet.....
_________________ M a g n u sS o l l e n b e r g
|
||||
hehe nej det hade varit konstigt om stiftet klarat sig med tanke på hur det andra ser ut... Men visst det kunde ju ha klarat sig med enorm tur... _________________ Pär Moberg |
||||
vet ej vad den är, har inte rivit ner blocket, letar ny motor för fullt... Kanske har sprutat ut lite fliser baktill vem vet hehe
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Kolvmos BMW 325
|
1732 besök totalt |