| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hur får man bort klister från balanseringsvikter?
|
20 besök senaste veckan (5985 totalt) |
|
Jag tänkte spendera lite quality time med mina nyinköpta fälgar. Finns det något lösningsmedel som löser klisterrester från balanseringsvikter? Drömmen vore ett väldoftande undermedel som gjorde processen kort med klistret, men som var skonsamt mot lacken.
_________________ Henrik Larsson 1977 Porsche 911 |
||
|
Är det banåkafälgar vi pratar om?
Presentera gärna bilen i en egen banåkabiltråd enligt gällande forumregler
Klistret brukar försvinna med lite t-röd på en trasa eller liknande. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
när jag ska ta bort klisterrester brukar jag anväda ett medel som heter "Label off" och säljs på elfa.
vet inte om det tar detta klister, men det är citron/apelsin-baserat och luktar därefter! det enda som tar skada ska vara vissa plaster, men det har aldrig hänt mej .... |
||
RUF-Speedline till Porschen. En presentation kommer.... Bilen är inköpt samtidigt med första snön och står just nu i ett mörkt minimalt garage i väntan på våren. Jag kan dyrt och heligt lova att jag aldrig skulle lägga ned energi på att ta bort klisterrester på en bruksbilsfälg.
T-röd, lacknafta och fotogen har jag testat utan större framgång. _________________ Henrik Larsson 1977 Porsche 911 |
||
|
På gummiverkstan jag jobbade så använde vi...
På gummiverkstan jag jobbade så använde vi thinner. Funkar klockrent. !! OBS !! Prova först inuti fälgen så det inte löser även lacken.!! _________________ Claes Nilsson ----------------------------------------------------- "When In Danger or In Doubt, Run In Circles, Scream And Shout!" |
||
|
Uppdatering:
Biltema har en billig toulen-baserad förtunning (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=83403) som fungerar utmärkt. Knepet verkar vara att försöka få klisterresterna att suga i sig förtunningen. Efter någon minut så kan man sedan torka bort klisterresterna med en trasa. Det verkar vara giftiga grejer dock. Jag höll på inomhus och redan innan första fälgen var klar började rosa elefanter dansa längs fälgbanan. Jag tror jag ska vara utomhus nästa gång...
_________________ Henrik Larsson 1977 Porsche 911 |
||
|
Re: Hur får man bort klister från balanseringsvikter?
Koncentrerad spolarvätska på en trasa, sedan lite gnugga. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
20 besök senaste veckan (5985 totalt) |