| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M3 bakvagn, justerbar eller inte?
|
2 besök senaste veckan (3058 totalt) |
|
Tjena hej! En vän påstår att m3 e30 har justrebar bakvagn för camber i orginal utförande. Stämmer detta, har nämligen själv inte hört detta....??
Tacksam för svar, och har någon en bild på en m3 e30 bakvagn så mottages denna tacksamt. MVH Patrick _________________ Patrick Sergmo |
||
|
Jo, men justeringen ligger i att den har excentriska bärarmsbussningar, vilket M3 E30 har både fram o bak.
Men dom måste tas loss o pressas i på nytt för att ändras. Dessa bussningar finns o köpa som lös del på BMW o går sätta på valfri E30......
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
|
Precis som du skriver Magnus har jag haft för mig att M3 e 30 bakvagn skall ha dessa bussningar. Just på min sitter dock eftertillverkade nylon dito.
Någon kanske vet hur mycket bromsad diffen är på m3 orna? om det är olika hur kollar man det i så fall? // Patrick _________________ Patrick Sergmo |
||
om den inte är ombyggd så är det 25% bromsverkan. Vad jag vet har samtliga bromsade differentialer som lämnat BMWs fabrik (Motorsportsortimentet undantaget) haft denna bromsverkan. _________________ /Anton Lillsund |
||
|
Tack Anton!
Hur lättast ser man om den är ombyggd, eller måste det mätas fram? Kom nämligen ihåg när jag skulle lasta av bilen att det bromsade,...(bromsarna låg inte på).... ,rätt bra när karossen skulle rullas runt hörnet på garaget...
//Patrick _________________ Patrick Sergmo |
||
|
Ja, du kan ju söka reda på eller be någon kolla upp vilket moment en original bromsad diff orkar med.
Sen kollar du din och kan avgöra utifrån det om den bromsar mer. Men jag vet inte, det kanske finns enklare sätt.. Skruva av locket och kika om det är något uppmärkt eller kanske mäta lamellpaket osv. Jag är osäker. _________________ /Anton Lillsund |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2 besök senaste veckan (3058 totalt) |