| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Utvärdering av GTR-ligan
|
3284 besök totalt |
|
Utvärdering av GTR-ligan
Så var GTR-ligan avslutad, och jag tänkte att vi skulle ha en utvärdering igen. Vill ni inte att andra ska läsa era svar kan ni PM:a dem till mig istället. 1. Val av banor. Endast originalbanor? om andra banor, vilka? 2. NGT-bilar. GT-bilar istället, eller någon mod? Många har blivit förtjusta i Exigen med 400hhk. Verkar vara lite snabbare än NGT-bilarna. Vad säger ni om att köra den? Kanske kan göra så att vi kör Ferrari en dag, Porsche en och Exige en annan. 3. Regler, skador, slitage? Vi körde med alla regler, skador av, normalt däckslitage, inga hjälpmedel förutom automatisk koppling. 4. Tidslängd för träning (7min), kval (8min) och rejs (16min). Längre, kortare? Endast ett varv kval? 5. Poängräkningen (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1). 8 av 10 rejs räknas. Andra förslag? 6. Folk på banan som inte ingår i ligan. Tillåta eller inte tillåta? Föranmälan till ligan eller inte? 7. Antal rejs (2 per dag, 5 (sön)dagar). Fler rejs? 8. Tid (19:00 söndagar). 9. Övrigt. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Punkt 4-7 helt okay för mig.
3. Skador av känns ganska bra med tanke på diskussioner om kollisioner på banan efter rejsen. Soppan gör egentligen varken från eller till på såhär korta rejs. Hjälpmedel av hoppas jag att vi stannar vid annars känns det nog konstigt. 2. Jag skulle kunna tänka mig att köra GT bilar faktiskt, addon bilar gillar jag inte speciellt mycket. Har visserligen inte testat just exigen, men det kanske kan vara kul i ett eller 2 rejs. Risken med GT bilar är väl att det blir väldigt ojämt iom att dessa är ännu svårare att köra. Men jag kan i alla fall tänka mig att köra GT2:an, som är den absolut sämsta GT bilen. (sålänge vi håller oss till 15min rejs, annars tar däcken slut på den
1. Banor. Originalbanor funkar bra. Addonbanor är kul det med med då måste vi veta att dom går att köra på. Med start och svartflaggor etc. Så inte halva fältet blir DQ i starten tex. Ringen ser jag gärna massor med rejs på
_________________ Christian Waltgård |
||||
|
1. Jag håller med CW där. Ringen var ju lite synd att det strulade så mycket. Jag trodde ni som ville köra den visste om att den funkade att spela. Men den versionen vi lirade igår funkade ju perfekt.
Jag har lite andra banor som jag vet funkar bra, t.ex. Imola, Laguna Seca, Mo I Rana, Suzuka. Falkenberg är nog lite för liten, och har strulat lite ibland. Mantorp funkar med ok, förutom att rejstiden bara blir ungefär hälften av vad man sätter den till. 2. Jag vill gärna testa GT-bilar. Porsche är jag inte alls sugen på längre då jag körde RS i första ligan och nu Cup i den senaste. Kan tänka mig att köra två-tre söndagar i rad med en GT-bil för att sedan byta och köra t.ex. Exigen. Dock tycker jag att alla ska köra samma bil. 3-7. Bra som det är. Dock tycker jag synd om de som missar några rejs och därmed sina poäng när de har problem med datorn/uppkoppling. Dock är det inte något man kan göra så mycket åt. 8. Det hade varit trevligt om vi kunde ändra tiden, men som vi diskuterat tidigare är denna tiden den bästa för de flesta. Tyvärr krockar det ju med R-factor, vilket är mindre bra. 9. Jag är lite besviken på de som avbryter rejsen efter några varv när det går dåligt för dem och sedan hänger i depån istället för att fortsätta köra och därmed få chansen att öva. Vad gör det om man kommer sist egentligen? Det är knappast någon som hånar en för det. Det kan bli roliga dueller mellan de som ligger sist med. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Varför inte köra en liten 'Sverige-Cup' på Anderstorp, Mantorp och Falkenberg?
Tex Saleen på A-torp, Lambo på Mantorp, och Lotus eller annan liten bil på Falkenberg? Personligen tycker jag gt-bilarna är lättare att köra än Porsche.. Saleen och Lambo verkar vara lättkörda om man kör standardsetup(race) som jag. Eller ett 550-race på Monza?(italiensk bana o italiensk bil :-) _________________ Samuel Hermans Projekt: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=58833 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=12172 |
||||
|
Re: Utvärdering av GTR-ligan
Hej Alla rejsers
1: Jag tycker att orginal banor är bra men lite extra banor gör det bara roligare. 2: Jag gillar GT bilar bättre för jag får inte till det alls med Porchen 3: helt ok 4: rejsen kunde vara lite längre 25 min ( om man får punka så hinner man å byta å ändå vara med kanske ) 5: ok 6: ju fler där är ju roligare är det ( om det är sjyst körning ) 7: fler !!! 8: ok _________________ Jimmy Bengtsson |
||||
|
1. Originalbanor och bra tilläggs (Mugello, Road America, Imola,...)
2. SSR kör ju GT-bilar, så varför inte BMW M3 modden? Snabba men ändå lättkörda och ett härligt ljud. 3. Skador 40%, inga hjälpmedel förutom automatisk koppling. 4. Rejs 20 min. Endast ett varv kval, en och en = lite extra spänning 5. Som förslaget, men inte krav på att man måste vara mec i all race eller ens 8 av 10, annars är det ju meningslöst att vara med om man bara "är i vägen". 6. Alla som är med är med. Blir det platsbrist, föranmälan till ligan. 7. Bra som det är 8. Tid (19:00 söndagar). OK, även om jag brukar äta middag ungefär då, dvs inte porpulärt :-) _________________ Ainis Noritis |
||||
|
1. Så länge banorna är testade någorlunda o de funkar så tycker jag addon-banorna är minst lika roliga som org-banorna.
2. Jag skulle gärna testa några addon/mods typ BMW GTR, McLaren eller Exigen... spelar ingen större roll, bara alla kör med samma bilar. 3. Bra. 4. Ok, kanske något längre rejs. 5. Bra 6. Helt ok... det är ju på skoj, så det blir ju bara roligare om man är fler. 7. 2 per söndag är kanonbra. 8. Perfekt. 9. Jag skulle vilja testa med stående starter. ps. All credit till Marcus för hostningen! Funkar verkligen jättebra. _________________ Henrik Rosén |
||||
Hur har du då tänkt att vi ska räkna poäng? En som är med i alla rejs får ju mycket mer fördel jämför med en som missat 2-3 rejs.
Jag vet inte om det går med stående start. Ska kolla det i configen. Tack! Verkar som om servern är stabil. Har inte hört någon som har klagat på lagg sista tiden. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Hej
Jag har bara kört ett par gånger med er men jag tycker så här
1:Jag tycker att orginal banor är helt okej men lite extra banor gör det bara roligare 2:Kanske som nämdes enhetsrace bara porsche eller bara ferraris 3:Alla regler, inga skador, normalt däckslitage fast med antispinn och abs. Jag är med och kör i ett gäng på ca 8 gubbar som kör cup400 med dessa regler.
Det sållar inte bort dom sämsta förarna utan blir tätare race istället
4:ok 5:- 6:upp till er,kan inte binda upp mig på längre tider(reser i jobbet) 7:ok 8:gärna 20:00 söndag okej _________________ Magnus Oketorp http://www.ercup.se/ Miata MX5 06a Bmw,n https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34735 Såld Porsche https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=24259 |
||||
_________________ Ainis Noritis |
||||
|
Är det bara jag som tycker det är roligt med olika bilar. Speciellt när 360 och gt3rs är så jämna.
Föreslår NGT klassen eftersom det blir jämnast race. Håller med AI nisse, har man tagit poäng så ska man ha kvar dom och man är med i ligan oavsätt hur många race man kör. Vi kan väl testa ett gäng banor någon kväll för att se vilka som funkar. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||||
|
Re: Utvärdering av GTR-ligan
1. Val av banor. Endast originalbanor? om andra banor, vilka? Jag gillar Imola och MoiRana, annars går orginalbanorna bra, men jag är inte emot andra banor, bara de funkar..... 2. NGT-bilar. GT-bilar istället, eller någon mod? Många har blivit förtjusta i Exigen med 400hhk. Verkar vara lite snabbare än NGT-bilarna. Vad säger ni om att köra den? Kanske kan göra så att vi kör Ferrari en dag, Porsche en och Exige en annan. Jag kör gärna lite olika bilar inkl GT bilarna! 3. Regler, skador, slitage? Vi körde med alla regler, skador av, normalt däckslitage, inga hjälpmedel förutom automatisk koppling. Bra som det är 4. Tidslängd för träning (7min), kval (8min) och rejs (16min). Längre, kortare? Endast ett varv kval? Bra som det är 5. Poängräkningen (10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1). 8 av 10 rejs räknas. Andra förslag? Bra som det är 6. Folk på banan som inte ingår i ligan. Tillåta eller inte tillåta? Föranmälan till ligan eller inte? Tillåtna eftersom vi kör på skoj! Men de ska vara extra skärpta i starten och första kurvan tack! 7. Antal rejs (2 per dag, 5 (sön)dagar). Fler rejs? Bra som det är 8. Tid (19:00 söndagar). Bra som det är 9. Övrigt. _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Tack till er som skrivit era åsikter. Ni andra som inte har skrivit antar jag är nöjda med hur ligan har varit, då ni inte har skrivit något.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
ok, jag fattar piken
.
Jag tycker ligan i sig funkar bra. För min del behöver inget ändras i själva upplägget. Sen vilka bilar vi ska använda är väl en annan femma. Jag är öppen för förslag. Det enda jag opponerar mig lite emot är det här med GT-bilar. Kul, men jag tror risken är att det blir ett väldigt utdraget fält. För vi vill ju ha så tät racing som möjligt. Sen vill jag passa på att ge dig en eloge Mäcen, för allt jobb du gör för ligan. Mycket bra och ett stort tack .
|
||||
|
Tack Stacken! Önskar bara att man kunde vara lite bättre på att ratta de dära Porscharna med.
Hur stor skillnad är det mellan GT-bilarna? Går det att köra flera olika utan att det skiljer för mycket? Vilka är isf bra att köra under samma rejs? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Får vel henge meg på:
1. Alle banor går greit, gjerne ringen noen ganger. 2. NGT er jo ganske jamne, i GT blir det vel fort litt store forskjeller? Blir fort til at alle kjorer 550 eller Saleen og det er litt kjedelig. Men jeg har veldig lyst til å prove Mclaren F1 mod, den moden er bra! 3. ok for meg, greit som det var. 4. ok. 5. ok. 6. Bra det, masse folk er fint. 7. ok 8. ok. 9. Når starter neste liga? Nå på sondag? _________________ John Egenæs |
||||
|
Jag och Galne (Henrik Gunarsson) diskuterade lite, och vi kom fram till att man kan ju köra två söndagar med den vanliga Elisen. Två söndagar med NGT (Porschen och Ferrarin) och två dagar med några GT-bilar. Totalt sex söndagar istället för fem som vi hade nu.
Vad tycker ni om det? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
Det låter väl alldeles utmärkt |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Utvärdering av GTR-ligan
|
3284 besök totalt |