Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bilder:Opel Corsa B rallybygge!!!Nya bilder,nylackad!!!
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (12851 totalt)
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

hoffe skrev:
jag åker orginal insugsrör för inget annat är klassat.. bränsle och tändning styrs av en MBE box thumbs up

Kitcar

Fast då får du väl inte köra med etanol längre så stryps man i den ändan istället.

Här sen Jan 2005

nu vet jag inte vad du menar om etanolen????

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

hoffe skrev:

om du klassar den som kitcar är väl insuget fritt.
Men de får väl inte köra på etanol.

Här sen Jan 2005

kan inte klassa den som kitcar med den motorn.. man får åka etanol ändå men inte int: tävlingar

Lund
Här sen Jun 2004

Daniel6xQ skrev:
hoffe skrev:

Ja, Kalle nu för du nog tänka lite dom kör faktiskt med etanol i några Golf 3 kitcars, och Robin Sandbergs e också en Kitcar

Citera
Håkan B
Trelleborg
Här sen Jun 2005

Daniel6xQ skrev:
hoffe skrev:

Grabbar kan ni inte läsa vad det står längst bak på Homologeringen på Nationella Corsa B handlingen angående motorn!!
Skall vara enligt Grupp A reglerna och därmed ingen portning på insuget OCH att tänka på att det INTE får borras så den går över 2000cc. Motorn har ju 1998cc original. Inte ens klassat Astra Kitcar spjäll hus är godkänt iheller då det gäller Opel Corsa. Kan ju vara intressant att kolla upp oplarna då det sålts ett antal uppsättningar öd kolvar till några Corsor. Som sagt teknikerna kan också läsa och titta på Internet.
Inte alls lika roligt med honom med svarta Forden som lättat mellan rambenen bak. Han får läsa lite till i regelboken i kapitel Grp H

Här sen Jan 2005

ja du håkan.. nog har jag läst vad det står om det med klassningar till motorn.. ska man börja kolla motorer så är det inte bara corsor som du säger åker med fel motorvolym.. finns nog ett gäng andra märken med fel motorvolym..

Trelleborg
Här sen Jun 2005

hoffe skrev:
ja du håkan.. nog har jag läst vad det står om det med klassningar till motorn.. ska man börja kolla motorer så är det inte bara corsor som du säger åker med fel motorvolym.. finns nog ett gäng andra märken med fel motorvolym..

Jag menar inte att det är någon som fuskar!! Ville bara göra er lite uppmärksamma på fallgropen!! Roligt att du bygger nytt och ser fram emot att se ert team i Kristianstad. En annan sak Hoffa!! Glöm inte katten och den räknas som ljuddämpare enligt reglerna!! Den är tvungen att ha på din bil i Grp H (klassad enligt homologerings handlingen)! Både du och Frank brukar ha koll på delarna. Är det nått annat du vill kan du alltid ringa eller maila.

Här sen Jan 2005

jo det vet jag att katten måste dit... vi kollar alltid vad man får ha.. vet inte riktigt vem du är håkan??? kongen hinner jag inte till... ska bli kul att prova nytt..

Trelleborg
Här sen Jun 2005

hoffe skrev:
jo det vet jag att katten måste dit... vi kollar alltid vad man får ha.. vet inte riktigt vem du är håkan??? kongen hinner jag inte till... ska bli kul att prova nytt..

Halvkraftig Skåning som talar bred skånska och har varit tekniker i 15 år .
A-Förare inom Rally och bana .
Brukade snacka med er lite när du körde Sm med Peugeot 306an :attentn2: .

Här sen Jan 2005

ja då vet jag vem du är... jo då vet ju du att vi följer regelboken

Färgelanda/Uddevalla
Här sen Aug 2003

P.hagel: jag bor 200 meter från kicken och bennys Ford är verkligen mumsig... Man ser det inte så bra på bilderna men flaamesen dör ut sjukt snyggt och i vissa vinklar är din grön/lila/rosa.. Dock är den svarta färgen på bilen minst lika slående som flamesen

Megablade: så du känner oxå benny.. lacken på den är verkligen nåt extra.. jag tror jag har övertalat han att ställa ut på fridhemsmässan i Uddevalla iår..

Åsensbruk
Här sen Jun 2004

Ekman skrev:
Megablade: så du känner oxå benny.. lacken på den är verkligen nåt extra.. jag tror jag har övertalat han att ställa ut på fridhemsmässan i Uddevalla iår..

Ja, vi har tävlat mot varandra när jag var aktiv rallyförare.

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Nya bilder från dagen på Hoffes bygge...tror minsann att han börjar bli kolfiber beronde för vart man än tittar i garaget så ligger/står det kolfiber!Kolla bilder på: www.hoffesrallyteam.se

Babbe
Lund
Här sen Jun 2004

Riktigt fränt. När kan premiären tänkas bli?

Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Trådstartare
Vet ej,får se om Daniel läser detta i morrn för då kan han svara på det själv.Men jag kan garantera att jag ABSOLUT kommer att stå och fota premiär rallyt när det blir av

Bilder o videos
Bilder:Opel Corsa B rallybygge!!!Nya bilder,nylackad!!!
<<   1, 2, 3
4 besök senaste veckan (12851 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande