| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder:Opel Corsa B rallybygge!!!Nya bilder,nylackad!!!
|
4 besök senaste veckan (12851 totalt) |
Kitcar
Fast då får du väl inte köra med etanol längre så stryps man i den ändan istället. _________________ Daniel Steiner |
||||
Ja, Kalle nu för du nog tänka lite dom kör faktiskt med etanol i några Golf 3 kitcars, och Robin Sandbergs e också en Kitcar _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||
Grabbar kan ni inte läsa vad det står längst bak på Homologeringen på Nationella Corsa B handlingen angående motorn!! Skall vara enligt Grupp A reglerna och därmed ingen portning på insuget OCH att tänka på att det INTE får borras så den går över 2000cc. Motorn har ju 1998cc original. Inte ens klassat Astra Kitcar spjäll hus är godkänt iheller då det gäller Opel Corsa. Kan ju vara intressant att kolla upp oplarna då det sålts ett antal uppsättningar öd kolvar till några Corsor. Som sagt teknikerna kan också läsa och titta på Internet. Inte alls lika roligt med honom med svarta Forden som lättat mellan rambenen bak. Han får läsa lite till i regelboken i kapitel Grp H
_________________ Håkan Bercic |
||||
|
ja du håkan.. nog har jag läst vad det står om det med klassningar till motorn.. ska man börja kolla motorer så är det inte bara corsor som du säger åker med fel motorvolym.. finns nog ett gäng andra märken med fel motorvolym..
_________________ Daniel Hoffmann |
||||
Jag menar inte att det är någon som fuskar!! Ville bara göra er lite uppmärksamma på fallgropen!! Roligt att du bygger nytt och ser fram emot att se ert team i Kristianstad. En annan sak Hoffa!! Glöm inte katten och den räknas som ljuddämpare enligt reglerna!! Den är tvungen att ha på din bil i Grp H (klassad enligt homologerings handlingen)! Både du och Frank brukar ha koll på delarna. Är det nått annat du vill kan du alltid ringa eller maila. _________________ Håkan Bercic |
||||
Halvkraftig Skåning som talar bred skånska och har varit tekniker i 15 år .
A-Förare inom Rally och bana .
Brukade snacka med er lite när du körde Sm med Peugeot 306an :attentn2: . _________________ Håkan Bercic |
||||
|
P.hagel: jag bor 200 meter från kicken
och bennys Ford är verkligen mumsig... Man ser det inte så bra på bilderna men flaamesen dör ut sjukt snyggt och i vissa vinklar är din grön/lila/rosa.. Dock är den svarta färgen på bilen minst lika slående som flamesen
Megablade: så du känner oxå benny.. lacken på den är verkligen nåt extra.. jag tror jag har övertalat han att ställa ut på fridhemsmässan i Uddevalla iår.. _________________ MVH/// Johnny Ekman.... 0739330744 |
||||
Ja, vi har tävlat mot varandra när jag var aktiv rallyförare. _________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
|
Nya bilder från dagen på Hoffes bygge...tror minsann att han börjar bli kolfiber beronde
för vart man än tittar i garaget så ligger/står det kolfiber!Kolla bilder på: www.hoffesrallyteam.se
|
||||
|
Vet ej,får se om Daniel läser detta i morrn för då kan han svara på det själv.Men jag kan garantera att jag ABSOLUT kommer att stå och fota premiär rallyt när det blir av
|
||||
![]() |
Bilder o videos
Bilder:Opel Corsa B rallybygge!!!Nya bilder,nylackad!!!
|
4 besök senaste veckan (12851 totalt) |