| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Vart köpa bränslepumpar till vettigast pengar?
|
2406 besök totalt |
|
Bygger nytt bränslesystem i en långloppsbil med catchtank och behöver en lågtryckspump bak vid tanken och en högtryckspump vid catchtanken. Det ska räcka till för ca 250hk 2,3 liters motor. Vart köper man grejor av bra kvalitét till vettigast pengar i sverige med hyfsat snabba leveranser? Letar även efter snabböppningsbara tanklock som är SBF godkända. Hoppas ni inte blir alltför ledsna på mig för att det inte är till min egen bil. Det är ju ändock till en riktig rejsbil
|
||
|
Sten parner säljer dessa..
Red Top tryck 0,45kg lev.med 2st nipplar 990:- Bränslepump 044- 175Liter vid 7 bar 2300:- http://www.stenparnermotor.se/defaul Är iaf den billigaste jag hittat... _________________ MVH Roger Brorsson |
||
|
www.bildelsnetto.nu
kan du köpa billiga grejer från scantech (alltså boschpumpar) till volvo edit: direktlänk: http://www.bildelsnetto.nu/asp/index _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
|
Som jag skrev så ska pumpen sitta i en långloppsbil, den FÅR helt enkelt inte paja. Driftsäkerheten går först och biltema.. njae de köper ju in det absolut billigaste som går att få hem. Och att köpa en bränslepump på skroten skulle jag aldrig få för mig att göra.
|
||
Nu har jag inte kollat på biltemapumpen, men biltema köper ju också sina pumpar någonstans, kan ju faktiskt vara av känt märke som är omärkt. Skroten är inte så farligt, hitta en pump där från någon bil som har gått 5000mil så har du en pump som antagligen klarar 25000mil till utan problem.
Även en ny pump från "seriösa" firmor till överpris kan rasa efter 10minuter. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Jag skulle i så fall rekommendera en ny Bosch-pump till tidig Granada 2.8i (0580254975), 2090:- listpris på Mekonomen men du borde kunna ordna rabatt därifrån eller från någon annan Boschhandlare. Pumpen räcker garanterat till och du har garanti OM något skulle hända.
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Fast en garanti kan ju oavsett inte ersätta en utebliven racedag och ev. placeringar som kanske kunde vunnits om pumpen inte rasat. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
Nej, men det känns bättre att få en helt ny likadan pump än att få en annan skabbig pump med okänd historia från skroten ;-)
/Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2406 besök totalt |