| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: Trevlig tillställning fr. Nurburgring!
|
1700 besök totalt |
|
En jäkla massa trevliga bilder med bl. a. Loaded, CLK GTR, massor av Porschar och en grön Indigo .
http://www.sweracing.com/ringen/ring |
||
Misstänkte det. Kör man något på GP-banan under Scuderian .
|
||
I all välmening, det var väl en väldigt besynnerlig kommentar. När du sitter i räcket själv en dag så kanske du är mer upplyst. Tro mig t o m du kan hamna där, har du tänkt tanken att du kan hamna där även fast du inte är den som vållar smällen. Även om du är den som vållar din egen olycka skulle jag inte komma på tanken att kalla dig pucko, även om du ansågs av alla tangentbords tolkare av olyckor ha kört över din förmåga o s v, men det är endast min inställning. Föresten räcker det med ett ögonblicks brist på koncentration / uppmärksammhet för att smälla och inte bara överkörning. Särskilt på ringen, för att inte tala mekaniska fel eller däckexplosioner för att nämna några tänkbara, men dessväre ofta inte nämnda anledningar till olyckor. Jag kan upplysa om att just under denna kurs var det ett flertal bilar som skrotade, för att som du kallar det ett pucko miste kontrollen över sin bil i brunchen. Resultatet var att han läckte väldigt med olja(kylarvatten)i brunchen och efterföljande bilar under uppkörningen kom fort in i detta med förödande resultat, funktionärerna var sena med att flagga av. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||
|
Göte, ja är fullt medveten om hur lätt en olycka händer på ringen.
Har själv åkt på bredden ner för Svenskkorset i 200km/h med punkterade däck..... va jag blev upprörd över är att på de "senaste" har "folk" som haft bilarna som samlarobjekt och kört dom lite då å då helt plötsligt börja sätta dom i räcken här och där samt att ställa upp i div burnout tävlingar och dyl. Detta ser jag som onödigt. OCH om det nu var en olycka i detta fallet, shit happens. om man smäller dessa bilar bara lite är det till 90% säkert att bilarna löses in och fragmenteras.....= onödigt på en sådan ytterst ovanlig modell. som exempel, en framskärm + breddare utbringar ett ny värde på ca 20 000skr..... å då är inte framspoilern medräknd....
_________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Äh, sluta deppa Jovani, det är bara en bil... nåja två i det här fallet...
_________________ Mattias Meldert |
||
![]() |
Bilder o videos
|
1700 besök totalt |