| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Nu har jag fått brytning på hjärnan!!!!
|
1019 besök totalt |
|
Jag har köpt en brytare som ser ut så här:
Ritningen finns här:
Batterikablen fattar jag (hmmmm!!) Hur fixar jag motsåndet, skall det vara till jord? stift två skall gå till tändspolens plus, eller? "Main electrical feed circuit" är? Nyckelkablen får jag tag på hur? Inte mycket jag fattar, men jag lär mig! /Mats _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
|
du skall tydligen ha ett 11W effektmotstånd på 3 ohm mellan ena stiftet & jord, på samma sida på batteriet dvs !
andra sidan räcker nog att du koppar på den gamla härvan !! om plusen till spolen går direkt till batteriet och inte via härvan så kopplar du den på "batterisidan" den med ! om jag nu fattar det rätt ! _________________ Andreas Persson Brukar: Hyundai IONIQ EV Bygger: Manta GSi Exclusive -87 (Är med i Pallbocksklubben sedan 2004 ca...) |
||
|
Du kopplar plus från batteriet till ena stora anslutningen, den andra stora går till bilens huvudmatning. Från den sidan av brytaren skall det kopplas en kabel till ena stift 1 och det andra stift 1 ska gå till motståndet som sedan kopplas till jord. Du behöver inte koppla in stift 2 men om du gör det ska den kopplas in på matningen till tändspolen/arna från tändningslåset (eller vanliga matningen om du inte har tändningslås).
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
|
Nu skall vi se
Kopplar hela härva, som går till batteriet, till högra anslutningen. Hur fixar jag till det med motståndet? /Mats
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||
|
Har lödat på kabel på motståndet, en till en jord i närheten och andra till ena sidan på brytaren.
Sen en kabel från fältlindningen på generatorn (B+) till andra sidan brytaren men det funkar säkert bra att ta en kort stump från den grova anslutningen och ner. Kanske går att klämma skarvhylsor direkt på motståndet (vika ledaren dubbel kan underlätta), har inte provat. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1019 besök totalt |