| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Utvärdering av GTR-ligan
|
3284 besök totalt |
|
Då har jag kommit till ett nytt förslag inför nästa liga. Hoppas alla tycker det blir bra.
- 6 söndagar. - 3 klasser: Elise, GTR3 & 360 Modena, GT-bilar (om det bara blir en viss GT-bil har jag inte bestämt mig för ännu) - 6 originalbanor, 6 icke-originalbanor. Upplägget med vilka banor på vilken söndag återkommer jag med. - Samma regler som förut när det gäller hjälpmedel. Om det kommer bli stående eller rullande start har jag inte bestämt mig för. Vi får testa stående start först och se hur det funkar. - Tidslängden kommer ändras. Mitt förslag är 10min träning, 5min kval och 20min rejs. - Poängräkningen kommer vara samma. Kravet på att man måste deltaga i ett visst antal rejs kommer att slopas. - Ingen föranmälan till ligan. Vem som helst får alltså vara med. - Tiden kommer fortfarande att vara 19:00 på söndagar (sorry Rfactor-gänget). _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Vette tusan. De jag testat är Exigen och Skylinen. Vi kanske skulle kunna köra Elise en söndag och Exige en annan.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Det beror på hur bilarna är zippade/rarade. Du får kolla sökvägen de har i zip-/rar-filen. Vissa lägger man bara i GTR-katalogen, så packas de automatiskt upp i rätt katalog (GTR\GameData\Teams). Andra måste packas upp i just GTR\GameData\Teams.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Perfa Marcus, kommer köra så mycket jag kan som vanligt.. (troligen varje race) Hur mycekt framgång man får sen är ju en helt annan femma.. *s* En får helt enkelt se till och öva lite!
|
||
|
Ett önskemål har jag. Kan vi ha uppehåll en söndag innan vi sätter igång nästa serie? Anledning är väl uppenbar... jag kan inte vara med på söndag ifall vi kör då
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Eftersom vi kommer köra 6 söndagar tror jag inte du kommer vara ensam om att missa någon söndag. Tror vi drar igång det till helgen. Sorry!
|
||
|
JAg kan få svårt då jag har grabben i helgen och det är precis vid sov dax som de är örning jue...
|
||
|
Det får nog fortsatt vara rullande starter. Hoppas alla tycker det är ok.
Road America verkade funka bra, så den tror jag vi kan ha som ett alternativ. Zandvoort funkade inte så bra, så den kan vi utesluta. Jag tror vi minskar ner ligan till 5 söndagar; 2 Lotusdagar (Elise ena dagen och Exigen den andra), 1 NGT-dag (360 Modena och GT-3) och 2 GT-dagar. NGT har vi ju kört så pass mycket, så det borde räcka.
Åsikter? _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Assen är ett förslag på bana som i all fall jag gillar. Många omkörningsställen.
Den fungerade bra i den ligan jag kör. finns bl.a här. http://www.m4driving.it/download/919 Får se hur många gånger jag kan hänga på. Ska bli farsa vilken dag som helst. |
||
Mirrorn funkar inte. Ska se om jag kan hitta den någon annan stans. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Såg nu att man kan ladda ner ett helt trackpack där med en massa banor. Har man ju nåt att göra nån kväll eller två sen.
http://www.m4driving.it/files/2361.h |
||
|
Deras länkar funkar mindre bra.
Denna är bättre: http://www.gtr4u.de/jgs_db.php?actio _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Utvärdering av GTR-ligan
|
3284 besök totalt |