| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Svets för både 1-fas och 3-fas?
|
<< 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (10635 totalt) |
|
Gashylsan kan sitta påklämd eller så är den gängad. Det är de typer jag har träffat på iaf.
Den borde inte sitta så hårt..
Kolla manualen om inte annat. Själva trådmunstycket är gängat, det vågar jag lova. Det har ofta ett nyckelgrepp om det skulle sitta hårt. _________________ /Anton Lillsund |
||||
Man låter svetstråden löpa genom hörselproppen
då fastnar det som skitar ner trådledaren i proppen i stället En bild som förklarar hur jag menar...
svarta sträcket skall föreställa svetstråden
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
Nädå, jag fick loss hylsan. Knackade lite, tog loss munstycket(iaf kopparbiten) och satte ihop allt igen, men det vill fortfarande inte funka. Kan det sitta fastbrännt längre in? |
||||
Jag förstod nog kanske inte riktigt "innan tråden går ut från matarverket".
|
||||
|
Jag gissar lite vilt...
Den stora svarta "bollen" är alltså trådrullen. Tråden matas fram av de små "rullarna" och går sedan igenom hörselproppen och ut i slangpaketet. Det jag tänker på är att utrymmet där trådrullen sitter ska vara slutet när luckan är stängd, möjligen nåt ventialtionshål kanske. Alltså kommer inget skit in där och kan sätta igen slangpaktet. Eller? _________________ /Anton Lillsund |
||||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||
|
Tack Anton
nu slapp ju jag försöka rita
Precis så jag menade
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
Då förstod jag rätt, fast jag har också svårt att se nyttan när luckan är stängd.
Nu har jag annars börjat få liiiite kläm på svetsandet. Tror jag skall skaffa en gastub innan jag försöker göra något seriösare(tänkte annars att en bra början kan vara att bygga ihop en enkel vagn till svetsen... den är lite bökig att bära runt). Vad är det för gas jag skall ha? På bilen är det galvad plåt och jag svetsar nog gärna en del annat i rostfritt. Är det olika gaser som gäller då? |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Svets för både 1-fas och 3-fas?
|
<< 1, 2, 3 4 besök senaste veckan (10635 totalt) |