Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Vilka var i Emmabode i helgen ??
1, 2   >>
2564 besök totalt
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Jag ska inte moralisera....då jag varit av med körkortet sju gånger........men vad var det för dårar som var i Emmabode i helgen.
Snuten hade tagit ett 40-tal körkort i går.........men trodde att det skulle bli fler under kvällen........

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

Re: Vilka var i Emmabode i helgen ??

ButterflyRacing skrev:
Jag ska inte moralisera....då jag varit av med körkortet sju gånger........men vad var det för dårar som var i Emmabode i helgen.
Snuten hade tagit ett 40-tal körkort i går.........men trodde att det skulle bli fler under kvällen........

Jag va själv där men som tur va inte en av dårarna. Sen att dom tog 40 körkort tycker jag inte va så märkligt iofs. Dom stod ju på 2 ställen från 6-18 (minst) och mätte dessutom civilklädda innefrån skogen. Sannolikheten att det ska åka förbi 40st som kör i 121km/h eller mer är ju rätt stor oavsett bilträff eller ej. Fast vissa va väl riktiga dårar också.

Tråkig för dom iallafall. Vad händer med han som körde 204km/h? Blir det livstids fängelse eller?

Forshaga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Dom sa nyss på nyheterna att det blev 123 st indragna körkort..........

Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003

Var också där och kikade. De som inte kunde räkna ut att det var fartkontroller på vägen var väl närmast värda en fortkörningsböter eller två. Trodde det skulle vara fler kontroller än vad det egentligen var. Såg bara en på vägen dit och en på vägen hem.

Evenemanget i övrigt var kul tyckte jag. Tycker det är kul att kolla på rattlåsracing, men jag förstår mig inte på det riktigt lika mycket som mina kompisar...

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Jodå, jag kunde inte hålla mig borta i år heller...

och som tidigare skrivits: Borde inte ha behövts något Nobelpris för att räkna ut att farbror blå skulle stå i buskarna i år. Såg fartkontroll på väg dit, och fartkontroll+flygande besiktning på väg hem. Fast det verkade generellt gå lugnare till i år.

Dessutom hade man helikoptern uppe fram till middagstid i.a.f. så staten lär knappast ha gjort någon vinst på det hela

Apropå 204 så hörde jag att det var i Västervikstrakterna. Bara 18 mil bort...Någon mer som ser ordet kvällstidningsjournalestik flimra förbi?

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002

Jag var där också och jag höll hastighetsbegränsningarna hela vägen.

och så här skriver "min" morgontidning.
Det är min fru som vill ha en morgontidning, inte jag.

110 utan körkort
efter rallytävling

EMMABODA
Folkracetävlingen på Emmaboda flygfält fick bilförarna att köra rally - på allmän väg..

Resten av texten finns på www.blt.se

Citera
Anders Carlsson
Stenungsund
Här sen Nov 2002

Ingmar Truedsson skrev:
Jag var där också och jag höll hastighetsbegränsningarna hela vägen.

och så här skriver "min" morgontidning.
Det är min fru som vill ha en morgontidning, inte jag.

110 utan körkort
efter rallytävling

EMMABODA
Folkracetävlingen på Emmaboda flygfält fick bilförarna att köra rally - på allmän väg..

Resten av texten finns på www.blt.se

Får jag lov att påminna om detta som var uppe för ett tag sedan
https://rejsa.nu/im/14-2003-05-05-streetrace.jpg

Dags att byta morgontidning kanske

/Anders C

Stockholm
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator

Jag i min enfald trodde jonslister hadde en gedigen utblidning som skull har lärt dem att ta reda på fakta, men detta är ju skrattretande
citat:
110 utan körkort
efter rallytävling

EMMABODA

Är dessa jonalister dumma på riktigt? eller driver de med oss?????

Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Rallytävling??
Inte ett rätt... (fast nu till helgen)

Får erkänna att jag också var där, fast helt professionellt. Vi åkte ner redan på fredag em för att sätta upp tält och förbereda. Däcksröken låg tät under fredagskvällen utanför stationen. Folk körde som galningar och 'alla' burnade. Vi hade hotellrum ut mot spektaklet, så man somnade snabbt...

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Jag skrev ett mail till artikelförfattaren och frågade....om man får vara hur okunnig och dum i huvudet, som helst, när man skriver i en tidning.

Men han har inte svarat..........

Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002

ButterflyRacing skrev:
Jag skrev ett mail till artikelförfattaren och frågade....om man får vara hur okunnig och dum i huvudet, som helst, när man skriver i en tidning.

Jag mailade en gång angående en annan artikel och krävde svar men utan resultat. Dålig stil tycker jag!!!

Karlstad
Här sen Apr 2003

Lotus Samuel skrev:
ButterflyRacing skrev:

Jag mailade en gång angående en annan artikel och krävde svar men utan resultat. Dålig stil tycker jag!!!

Dålig stil är det väl av alla puckon som orsakade rubrikerna väl?
Ifjol var vi 3 röda alfa 75:or på Bilsport träffen, "en dag på räcerbanan" och gjorde lite reklam för klubben. Var kul att visa att fart på bana inte innebär 23 tummare och lustgas i bilarna.
Detta var på kullen och otroligt mycket folk var det. Alla som vet hur den där lilla vägen går ner till riksvägen kan ana vilken kö det var på vägen hem. Trots detta så höll det på att smälla säkert 10! gånger under dom 45min som vi satt fast i kön. Rätt vad det var så burnade det loss en beemer el. dyligt med 20:are på och passerade ett 20tal bilar på fel sida, utan möjlighet att "klämma" sig in mellan bilar pga av kön och den ytterst låga hastigheten OCH DETTA I FARTER ÖVER 100km/h! Dessutom gärna i skymda kurvor... vad säger man.
Dessutom så passade vi på att tanka på preem för att fortsätta mot mantorp på kvällen. Jaha då skall det sättas i gång o bränna däck. Flera bilar for mellan pumpstationerna med vilt spinnade hjul i 70-80 knyck

Nej hoppas puckona lär sig. Själv fick jag mig en rejäl tankeställare när en polare strök med i vintras tack vare en idiotförare. Den j-veln strök med själv dessutom.

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002

P.P. skrev:
Apropå 204 så hörde jag att det var i Västervikstrakterna. Bara 18 mil bort...Någon mer som ser ordet kvällstidningsjournalestik flimra förbi?

Precis! Jag var inte alls på väg till Emmaboda!

Mvh /Micke

Listerby
Här sen Nov 2002

Det jag kan reta mig på är att tidningsrubrikerna enbart handlar om de som körde för fort till och från träffen, men ingen dagstidning skriver något om träffen. 12000 pers på en träff här nere i sydost är en stor händelse.

I dag kan man läsa om att många har en bild på kungen i utedasset, det är ju mycket intressantare.
Som jag skrev innan, det är min fru som vill ha en morgontidning, inte jag. Jag nöjer mig med idrottsbladet och bilsport.

Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002

Kunta skrev:

Detta var på kullen och otroligt mycket folk var det. Alla som vet hur den där lilla vägen går ner till riksvägen kan ana vilken kö det var på vägen hem. Trots detta så höll det på att smälla säkert 10! gånger under dom 45min som vi satt fast i kön. Rätt vad det var så burnade det loss en beemer el. dyligt med 20:are på och passerade ett 20tal bilar på fel sida, utan möjlighet att "klämma" sig in mellan bilar pga av kön och den ytterst låga hastigheten OCH DETTA I FARTER ÖVER 100km/h! Dessutom gärna i skymda kurvor... vad säger man.

Jag kanske vandrar ifrån ämnet för mycket nu men kunde inte hålla mig från att skriva.

Inför fjolårets träff blev jag tidigt på morgonen omkörd av en av nasarna. Det var bara 1 kilometer kvar till grindarna när denna bil bränner om i hög fart, tyckte det verkade väldigt onödigt, var inge kö att tala om framme vid grindarna så jag tror han irriterade fler personer än han sparade sekunder..... Iofs fick han väl sitt straff direkt i form av "badwill".

Har visst förståelse för om man har bråttom ibland men om man inte kan ta det lugnt den sista biten innan infarten är det något som är fel.

Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Vi körde i karavan med vår lokala motorförening från Kalmar "rasta" till Emmaboda i lagligt tempo!

och i år så blev iaf inte jag idiotomkörd.. varken dit eller på väg hem

Var föressten och körde en grå peugeutt 405:a med 16.38@135 som bästa tid..

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Ingmar Truedsson skrev:

I dag kan man läsa om att många har en bild på kungen i utedasset,

Jornalisten som jag skrev till........och frågade om han var dum i huvudet......svarade att han tog lite illa upp..........vad trode han att meningen vad..??

Han lär ha rättat till termelogin i gårdagens eller dagens tidning.......blev det något bättre??

Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002

Idag var där en rättelse i tidningen.

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002

Vad skrev han?

NS BTG: 9.10.21

Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002

Så här skrev han, han har tydligen läst på lite:

INGET FOLKRACE I EMMABODA

Biltävlingarna i Emmaboda som BLT skrev om i måndags, har inget att göra med varken folkrace eller rally. Vi beklagar de olyckliga formuleringarna. I stället handlar det om att ge entusiasterna möjlighet att testa sina gatbilar under säkra och ordnade formeroch gasa fullt en sträcka av 0-402 meter.

Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002

Hjälpmoderator

Skulle snarare tro att det beror på att vännen Butterfly läst lusen av honom

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Allmänt banåkaforum
1, 2   >>
2564 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande