| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Spolar-påse
|
5052 besök totalt |
|
Spolar-påse
Letar efter en spolarvätske påse med pump. Spolar behållaren till min räcer är präktigt stor (5.5 liter) och inte riktigt idealisk för en bil som används på helger under sommaren. Har sett påsar med pump, har för mig att det var Bosch. Nån som vet hur få tag på något liknande? /Anders |
||||
|
Hella-påsar finns hos grossisten KG Knutsson som saluförs av alla vanliga kedjor typ mekonomen m.fl.
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
|
Du kan inte hitta en mindre behållare från en annan bil istället? På Golf 1:or t.ex. så passar behållaren för bakrutespolningen direkt i hållaren för vindrutespolarbehållaren. 1 liter istället för 5,5. Snyggare än en påse.
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
|
Billigt tips: http://www.biltema.se/products/produ
_________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
|
Tack för tips.
Har undersökt alternativ i form av mindre behållare men fastnat för påse. Min lokala mekonom är lite trötta och tjänar mer pengar på att kränga trista stapelvaror och orkade inte hjälpa mig. Ringer KG Knutsson direkt. och förresten? Är det inte mer rejsigt med påse :-)? /Anders |
||||
Undrar hur många race-/banbilar som har denna produkt monterad? Perfekt när man kommer på att bilen kanske ska gå att besikta också... been there
_________________ /Kristian Elisson |
||||
Stomipåse?
Umm....ursäkta
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||
Den sitter i min bil
_________________ Anders Bladh Vespa PX 200 -83 Vespa P200 -80 Mazda MX-5 -91 Mitsubishi Pajero -15 |
||||
|
Kan man inte snickra ihop något av t.ex påsen från lådvin?
Är det bara sommarkörning så kanske det går. Jag vet inte hur motståndskraftiga vinpåsar är men 10-12% etanol bör det ju klara av...
_________________ Johannes Edrén R5 Gt-TURBO 2016 Ford fiesta ST 1953 Ford F100 2023 Ford Bronco Badlands |
||||
|
Jag kör med en 0.6l Festis flaska med en biltema spolarpump. Funkar perfa och har överlevt regbesiktning och vanlig besiktning. Monterade en flaskhållare till cykel på ett av burrören.
Räcker länge om man bara kör på sommaren. En sån här pump funkar bra. Bara att dra ner en slang i valfri typ av behållare _________________ Renault 5 GTE -88 |
||||
|
Dennis Kullman här på forumet har en bra lösning i sin Miata....
_________________ Andreas Östrin Sportbilslös men inte rådlös |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Spolar-påse
|
5052 besök totalt |