| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Onöda uttag i spjället
|
981 besök totalt |
|
Onöda uttag i spjället
Tjena! Börjar få ordning på bilen nu Motorns små problem börjar jag få bort, och bilen kommer vara klar för visning på elmia mässan.
Jag använder mig av ett 70mm spjäll ifrån en FORD, och det finns två st slang uttag framför spjället. Detta är uttag som jag vill plugga, men jag vet inte hur.. Uttagen är ca 10-12mm invändigt. De är i mässing rör som är pressat in i Aluspjället. Hur skall jag gå tillväga? Kommer ju ha laddtryck nånstanns runt 2bar.. Så det vill ju till att få något som håller sig på plats.. tacksam för allt tips/tankar! mvh staffan _________________ //StaffanEdvardsson |
||
|
Sätt en kort slangstump mellan dem, vanlig slangklämma = klart.
Jag kör 2.5bar, och det är inga problem
Sitter de en bit ifrån varann å du inte vill dra ihop dem, sätt en slangstump och plugga med en bult i änden, slangklämma i bägge ändar = klart. _________________ Niklas Persson Porsche 997 Turbo BMW M3 Competition Touring |
||
|
Är inte det kylarvatten som ska gå in i dom rören för att inte spjället ska frysa ihop under kalla vinterdagar på orginal fåården...?
Isf behöver du inte plugga dom. Jag har sådana på min ena bil och dom har jag bara tagit bort slangarna på. |
||
|
Annars så kan du köra en lagomt stor gångtap i hålen, och sedan skruva i en skruv, eventuellt med tätningsgegga eller epoxy.
Ett alternativ är att dra loss röret och limma igen hålet med epoxy. |
||
Nej, det är uttag som troligen har använt till tomgångmotor eller liknande.. _________________ //StaffanEdvardsson |
||
Fäster epoxy bra nog in man tar loss hela röret och "spacklar" igen det med epoxy? Får bli att göra det när jag har tid..Ser ju snyggar ut än att ha en slang imellan dem. _________________ //StaffanEdvardsson |
||
Bra då vet jag att det håller _________________ //StaffanEdvardsson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Onöda uttag i spjället
|
981 besök totalt |