Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1865 besök totalt |
VW Golf gti 85:a
Tjenare tänkte lägga upp lite info om min banbil.. Bilen är från början en vit golf 8v från 85. och det som har hänt på senare dar är följande... Motorn: 1,8 16v från 91. motorkod Pl. topp: Pl-topp med kr-insugskamm, genomgången och renoverad 06. Avgas: Supersprint extraktorgrenrör, supersprint ljuddämpare. Chassie: koni coilovers, powerflex bussnigar i fram o bakvagn ( på g) Bromsar: 280mmX22 Black daimond slitsade. Audi s2 ok och ok hållare. 22mm bromscylinder. Orginal bak. Inredning: fullbur och 2 rally stolar ( har inte valt dem än), rensad på onödig vikt. Fälgar o däck: oz vulcano 16*8,5 med dunlop super sport 9000 195/ 40.. blir nog en uppsättning r-däck senare. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ -Martin Pettersson- |
||
Re: Vw golf gti 85:a
Helt OT Men vilken fin pärla har du i bakgrunden? ![]() I övrigt diggar jag trimmade små bilar! ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
En Golf till.
![]() ![]() Där hade du lite att göra, men det verkar ju lovande får jag säga. Jag som inte är så hemma i 16v-träsket undrar varför man byter till kr-kammen, är det annan häftigare slipning på en sån där? Är det nypremiär på banträffarna med denna vagnen till denna säsongen eller ska det mekas väldigt mycket först? ![]() Har faktiskt ägt en 16v 88 ett halvår, älskade motorn men inte resten av bilen, men min var nog inget fulländat exemplar s.a.s... _________________ Peter Karlsson |
||
Stämmer bra, kr-kammen är lite mer häftig än orginal pl-kamm. jo motorn är rolig faktiskt, men har man lite coilovers o styvare framvagn så borde den bli rätt skoj på banan ![]() Ja de ska bli premiär i sommar,, men som sagt lär bli ett par timmar till i garaget.. _________________ -Martin Pettersson- |
||
Det värmer alltid att se Golfar! Kul också att se så många bilder från eländet när du plockade ur motorn!
![]() Toppen såg ju lite roligare ut efteråt... Barbamamma-> PL-kammen är snällare för att ge bättre avgasvärden. (Tror jag. Snällare är den iallafall) Förövrigt så regerar KR, det ska du veta! ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||
Jo kr är ju lite bättre orgninal,, men hoppas att jag plockar ut lite mer än orginal i min motor iaf,, har ju ingen kat och sedan sitter ju kr-insugskammen i toppen,, avgas är samma på kr och pl,, sen får ju motorn lite annan karaktär me extraktor grenröret. jag ska även mappa om styrsytemet oxå.
_________________ -Martin Pettersson- |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1865 besök totalt |