Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2275 totalt) |
Inbyggda hydraliska domkrafter i bilen!
Var och kollade på SLC förra helgen(?) på kinnekulle ring och såg då en porsche som hade hydraliska domkrafter under bilen som han hissade upp bilen med! Heter det så? Jag undrar vilka firmor så har sånt och det finns någon racing firma som har färdig eller om man köper kolvar från hydralikfirma och bygger om dom? _________________ Smärtan är tillfällig, Förlusten är evig! |
||
Det finns färdiga racing-kit som är anpassade speciellt för racing.
Du kan köpa sådana system av bl.a KH Motorsport och jag tror även NBM Hydraulik. |
||
rätt ska vara rätt
![]() tar du hydrauliska, så får du banta resten av bilen redigt för att kompensera viktökningen skäms fredrik. du ska veta bättre ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
En domkraft kostar sisådär 4-5000:- plus/minus en krona eller två... Du behöver minst 3 st för att få någon vettig funktion. _________________ Karl Brag |
||
_________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
||
om det är fler som är intresserade,så kanske jag kan fixa ett bra pris genom en kompis som har en stor mekanisk verkstad.
kollade lite priser för ett år sen och då hamnade man på ca 2000:-/st vid en serie på 20 st. dom klarade 400kg/st vid 8 bar. det blir förmodligen billigare om man har en att kopiera måtten ifrån. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1 besök senaste veckan (2275 totalt) |