| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bromsbelägg "FERODo SPORT FDS 29" ??
|
1246 besök totalt |
|
Vill gärna hitta mera info ang dessa broms belägg. Hittar inget på ferodo's hemsida. Är det nån som vet nåt om dessa belägg, vilken familj dom tillhör: DSPerformance, DS2000 eller DS3000? Tackar på förhand Marco _________________ Marco Cenaki |
||||
|
om jag sätter på mig mina Ferodo-glasögon; tycker jag numret ser pannkaka ut.
Var har du fått det numret ifrån?
om jag skulle ge mig på en gissning skulle jag säga: Sport=Fast Road=Stanna i depån. FDS=Ferodo, ?, Sport. 29=Formen på plåten. _________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
|
FDS är den nya benämningen som tidigare hette FCP, DS Performance är det och motsvarar gamla DS2000 som inte finns kvar längre.
29 verkar sitta på bla Fiat 127,131 och Lancia A112 Edit: Det är bara DS Performance klossarna som har bytt prefix till FDS övriga material heter fortfarande FCP. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Japp, stämmer bra. Det är till min A112'a. Tackar för infot. Ser även att www.ferodo.co.uk har uppdaterat sin sida med bättre info nu. _________________ Marco Cenaki |
||||
|
I Ferodo-land är det suffix:et som bestämmer om det går att bromsa eller inte.
De belägg jag hittar med 29 i mitten är: FCP29H (DS2500, Trackday) FCP29R (DS3000, Racing) OBS: Bästa Ferodo-sidan med priser och allt: www.ferodoracing.com
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
och heter dom FDS så är det DS performance (DS 2000) = bättre gatbelägg. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
med suffix:et P och sitter original på bl.a: New Mini, Peugeot 307, Fiat Stilo Abarth, Skoda Superb, Skoda Fabia (TRW), Ford Focus ST170 och Mitsubishi Evo 9. Fi fann va vi e' duktiga.
_________________ "Full fart; spar tid." /Igino Cazzola Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt. |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1246 besök totalt |