Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10941 besök totalt |
Nu var den där kommentaren kanske inte så allvarligt menad, men när folk sitter och skriver i tråden att "hoppas att den nya porschen är duktigt snabbare än vetten" får man ju intrycket att man skriver av ren märkesfanatism och det är i klass med min ovanstående kommentar... (om den hade varit allvarligt menad). Varför "får" inte en vette vara snabb och billig? Måste en bil vara dyr för att få vara snabb? Bättre så här eller: Porscheåkare saknar humor och självdistans ![]() ![]() ![]() Sen har ju vetten såklart sina brister också - att den levereras med två frambromsskivor märkta "left" är väl kanske en av dem... Nåja, den är väl billig av en anledning. ![]() |
||||||
Ja det är förjävligt en katt bland hermelinerna ![]() 300k kommer inte hända tror jag. Mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||
Du kan ju lägga till tusen smileys, blir ju inte roligare för det. Snarare gräver du bara hålet djupare för dig själv. Prova Zatzy istället! _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
![]() Seså, bilar på den här nivån ska väcka känslor och det är väl bra om folk väljer bil med både hjärta och förnuft. Det är väl kul att inte alla har samma smak? Lägg ner stridsyxorna nu. Och inga påhopp oavsett ironi etc, det nämndes bland annat tuggtobak som en egenskap hos Corvetteåkarna tidigare så vi får väl anse det stå 1-1 och matchen oavgjord? Diskutera Corvetten nu och inget annat..... ![]() _________________ M a g n u sS o l l e n b e r g ![]() |
||||||
Där du har över 11000 posts? ![]() _________________ Jimmy Pedersen |
||||||
Egentligen finns det ju inte så mycket att disskutera, det är bara till att klappa, gratulera och buga!
Precis som trådskaparen Christian Eick förklarar finns ju uppgifterna svart på vitt, och enligt dessa REGERAR Corvette Z06! Corvetten har äntligen nått dit den (enligt min mening) förtjänar! Vad är det som folk inte förstår, det handlar om ACCEPTERANDE och KONSTATERANDE och FÖRDOMSFRIHET!! Punkt Mvh Jonas _________________ Jonas Hansson |
||||||
aha hehe ok, men det torde vara samma hjulupphängning osv va? nya däck och andra stötdämpare torde göra susen? eller är det någe mer som saknas? _________________ Håkan Wäppling |
||||||
Det mesta på Z06 finns inte på C5: annan drivlina, större motor med torrsump,
fyr- och sexkolvsok, rambalkar i alu, hjulupphängningar och subframe i magnesium, kolfiber i karossen, golv i kolfibersandwich...osv. _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
Ironin är att i ditt tidigare svar så får man uppfattningen att du framställer Zatzy som en lekstuga och ändå så är du en av de som bräker mest där! ![]() _________________ Jimmy Pedersen |
||||||
rambalkar i alu har väl den vanliga också? För att förtydliga nu så pratar vi väl om C6 Z06 vs vanliga C6? ![]() |
||||||
Det fattas en hel del effekt, men lägg ned uppskattningsvis 30 000kr på chassi och skaffa riktigt bra R-däck och bättre bromsar så skall du nog kunna hänga med en Z06 allafall i kurvorna. _________________ Avregistrerad användare |
||||||
Fast det finns väl både en C5 Z06 och en C6 Z06, så det gäller att hålla isär begreppen. ![]() _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
En jäkla röra det här med modeller. ![]() så kanske det inte var menat? _________________ Jörgen Eriksson |
||||||
General Motors Chevrolet Corvette Com. Edition 2003
http://www.track-challenge.com/main_ 1.15,9 min 8.18 min 0 - 200 Km/h 17,9 s _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||
Så tolkade jag också frågan, jag ville bara besserwissra lite. ![]() Det blir jobbigt att hålla reda på alla delmodeller när bilmodellen är 50 år gammal. Varför har de valt just Z06 som beteckning både på C5:ans och C6:ans toppmodeller, står det för något speciellt? _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||
Jag tror frågeställaren menar vanliga C6 mot C6 Z06.....det finns en C5 Z06 oxå.........Z06 är ett optionspaket precis som du väljer en Audi A4 kaross men vill ha en RS4 utrustad är ni med !? Mvh Mats _________________ Mats Ahlgren C6 Corvette Callaway SC606 -2010 Cybergrey NS: 16 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10941 besök totalt |