Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7819 besök totalt |
Haha, efter att ha krängt en Volvo 240 runt Gelleråsen i helgen så hade jag lite fel associationer när jag läste 240 utan att ha läst slutet av förra sidan. Tyckte inte riktigt det stämde med ämnesrubriken (eller inlägget för den delen)... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Ingen rost the backbone is ...... rusting MEN COOL BIL Se banks racevarianter de bygger även in en zetec om man vill... _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Eh... Oj oj... Nu skäms jag... Självfallet menade jag en 240ZX och inte en 280 =/ |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Nu skäms jag ![]() ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Ska vi skämmas i ring? ![]() |
||||||
20 kkr galvad! jisses det var dyrt! Masrcos heritage tar 1800 ukp för att från rolling chassi plocka ner allt,byta ut rostigt, jig svetsa, zinkgalva och sedan plocka på allt mekaniskt med nya bromsledningar bensinledningar bussningar etc. Vad kostar en spyderram? Så när ramen är slut så är det bara att byta över alla grejor? Gjort på en dag? ![]() Eller är det då uppgraditis slår till med full kraft. Jag skall bara. Renovera bromsarna/byta bussningarna/ göra egna länkarmar/ förändra geometrin/ sätta in en större motor/ge den negativ lift balanserat över karossen/större bromsar/kraftigare länkarmar/större hjul/ändra karossen/ etc _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||
Var förbi för ett par veckor sedan och kollade på den. Den maskinen är FET... Men...en sån här har dom inte. Alfetta GT från 70 talet i orginalskick. Skiljer en hel del så du behöver inte vara rädd för att se en sån här i gathörnen. Dessutom så är tekniken överlägsen det mesta från den tidsperioden. Om du inte uppskattar varvvilliga 4:or så är det inte helt ovanligt att folk snor drivlinan från alfa 75 T > ![]() mmmmmm _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||||||
![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Japp, det kan man göra ;-) En Lotus ram kostar ca £1100 exl VAT. Minns att en spyder £1400. Till spydern kan man ju byta hjulupphägningar om man har lust, dvs dubbla länkar runt om. Jo det klart det finns säkert billigare, tycker dock det är rimlig för en sådan stor del av bilen. AHr dock inget behov av en sådan idag, bilen snurrar på fort andå, dock skulle ju det vara roligt att få i turbo bygget igen, det blir ju lite slött att öka omkring med 8:1 i komp..
_________________ Joakim Adolfson |
||||||
Måste bara flika in följande..
![]() Dessa två Rx7:or har dock ett amerikanskt bodykit. Annars finns det gen 1 Rx7:or (78-85) till salu för 10-25'. Massa kul bil för pengarna... ser ut så här ungefär... ![]() Sen finns ju min lilla favvo med.. Mazda Rx3.. liten och lätt... (73-78) ![]() Alla dessa har ju givetvis wankelmotor.. ![]() //magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! ![]() |
||||||
En liten RX7a är inte fel, har själv varit sugen på en sådan länge efter jag såg en sådan på bana för en massa år sedan, vilket ljud.... WWeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiii
![]() _________________ Joakim Adolfson |
||||||
Nu står det en Pug 504 Coupé -73 hemma på uppfarten!
![]() Ett smakprov: ![]() ...min är tyvärr lite risigare än den på bilden. Tyvärr är oxå bakre bärarmarna mycket klunsigare än jag förväntat mig. Mycket ofjädrad vikt blir det! Men lite knådande av väghållningen bl.a. är det tänkt att bli vartefter. Bör gå att få ner under ett ton iaf. Bara husse skulle kunna skärpa sig och gå ur deciton-klubben också! Har även skaffat en rasad Mi16 (XU9J4) bottendel för lite passningsprov. _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7819 besök totalt |