Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3158 besök totalt |
Leopard - Svensk/Polsk sportbil
Jag såg på AutOMotorSportTV på vox.de och de visade den Svensk/Polska sportbilen Leopard. Jag hade aldrig hört talas om den... Har ni? Leopard Automobile AB _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Har fått uppfattningen att den inte produceras "på riktigt" än då jag vet att man sökte partners för att kunna serieproducera karosseriet. Handknackad aluminium är exklusivt men blev nog väl dyrt och tog för lång tid att hamra fram.
_________________ Rikard Ahlin |
||
.Adressen på hemsidan är samma som Wendels. Har varit på Wendels men aldrig lagt märke till dem...
200 skall byggas enligt AMSTV _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Pratade med Jan-Inge på Wendels idag och passade på att fråga.
Han har tittat på den nya modellen och den är mycket välbyggd och håller hög kvalitet. Dock är prislappen väldigt hög. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se https://www.cancerstiftelsen.se |
||
Väldigt snygg var den också! _________________ Rachid Rachid |
||
Leopard
Reder ut lite. I begynnelsen hette bilen Gepard och visades på MGCC's motormässa 1991 (Sydnytt har ett klipp) - 1994 kördes 2 producerade Gepardbilar på Ring Knutstorp och intresset steg. Gepardfolket tände till och köpte fabrik och lät bygga om den samt ritade om hela bilen. I detta skede bytte bilen namn till Leopard eftersom det är internationellt gångbart. Man gör nästan allt själv, bl.a egna noll-offsetfälgar med ingjutet "Leopard"! Kul! /Martini _________________ Martin Näslund |
||
Roligt! Hoppas det går bra för dem.
Men jag är oändligt trött på att se bilar designas med ICKE TRIANGULERADE CHASSIN hur svårt är det egentligen att knyta ihop raka rör i hörn och bilda trianglar? Styvt chassi är grundförutsättning för bra väghållning, om det inte görs rätt kan man skita i resten, i min mening. Även "outbildade" kunder (dvs inte såna som vi) gillar inte när det rister i chassit över rulor i vägen, även om alla inte förstår varför. mina ![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3158 besök totalt |