| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Mitt projekt: Silvia S12 (Nissan 180ZX) med CA18DET
|
1988 besök totalt |
|
Ska försöka komma på allt som ingår i mitt projekt som jag inte har tid eller plats för. Nissan 180ZX (Silvia S12) -88. Röd, knappt nån rost (några blämmor i skarv mellan trösklarna). Komplett bil i fullgott skick, har stått ett tag. orginal fälgar (15" Alu) med sommardäck. orginal motorn hade en uttröttad vev, så den gick ifrån motorn via blocket. Hål i blocket, lyfte ur motorn och har inte gjort mer än så med orginal snurran. orginal motorn finns kvar med alla grejor till. Numera sitter det monterat en CA18DET med Steg 2 trim i form av bland annat Steg 2 databox. Annars så är all motor hårdvara orginal. I samband med montering så tömde jag vxl-låds olja och slängde i Redlines värsting. Komplett kabelhärva samt en till kabel härve bit (för att modda tex. nytt sprut). Sierra Cosworth 4x4 hel alu ic med nytillverkade alurör (svetsade, betalade alldeles för mkt för de rören). Rören är till för att man ska få plats med en kylare i storlek med tex. volvo 200-900 kylare. 4-puckad sinterlamell koppling med mycket kvar på. Walbro 255HP intank pump monterad. Lite bilder på bilen med motorn i bland annat.
Det är en massa smågrejer som följer med och bilen finns i Huddinge söder om Stockholm. Bilen går inte att köra eftersom att det är elen kvar på bilen, det mesta är väl gjort men man behöver bland annat dra ny matar kabel till soppapumpen via nåt relä. Jag har dålig koll på bil el. Jag säljer allt för 20 tusen, prutmånen är minimal då bara i lösa delar så anser jag det vara mer än så. MVH / Magnus _________________ - Magnus Ripén - Bmw 2002 |
![]() |
SÄLJES
|
1988 besök totalt |