Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Motorklubben Track Days 2006
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4200 totalt)
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Rash skrev:
Det jag mer undrar är hur mycket körning det blir på en trackday? På de flesta bankörningar är det ju uppdelat på något vis, och i slutet av dagen brukar man ju få köra hur mycket man vill.

Hur funkar det på trackdays med Motorklubben? Är väldigt sugen på att köra på Gelleråsen. Men ska jag betala 950kr så vill jag gärna få gott om körtid. Och om man dessutom får körtips av någon racerstjärna till instruktör blir jag bara glad..

Men rent i tid, hur mycket körning blir det per person och hur är passen uppdelade?

Det undrar jag med?
Tänkte anmäla mig till Anderstorp och blir passen inte längre än 10-15 min så hinner ju däcken knappt bli varma , är det hela banan som man får köra ?

--VVTS--
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Maciek Matwiejczuk och Rash skrev:
...hur mycket får man köra?

Det verkar som att ett inlägg jag skrev kom bort. (Tryckte jag inte på skicka??)

Jag tror inte att nån av er kommer att tycka att det blir för lite körning. Förmiddagen kör vi med två grupper. Eftermiddagen kör vi med sammanslagna grupper då vi ser hur körningen utvecklas.

Jag har inte ännu hört att nån tyckt att de skulle ha fått köra för lite. Däremot brukar det vara många som tycker att det är kul att titta på på eftermidfagen.

Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Peter S skrev:
Maciek Matwiejczuk och Rash skrev:
...hur mycket får man köra?

Det verkar som att ett inlägg jag skrev kom bort. (Tryckte jag inte på skicka??)

Jag tror inte att nån av er kommer att tycka att det blir för lite körning. Förmiddagen kör vi med två grupper. Eftermiddagen kör vi med sammanslagna grupper då vi ser hur körningen utvecklas.

Jag har inte ännu hört att nån tyckt att de skulle ha fått köra för lite. Däremot brukar det vara många som tycker att det är kul att titta på på eftermidfagen.

Ja tror inte att det blir för lite körtid utan att passen blir för korta , ta som Anderstorp , det tar ca 2 till 2,20 min. för en gatbil att ta sig runt banan( förutsatt att det är den långa delen ) och blir passen inte mer en 10 till 20 min. så är ju inte det roligt alls , har varit på en sådan träff och jag vill inte vara med om det igen om du förstor mig:(
Sedan så förstor jag att det finns dom som aldrig har kört bana tidigare och det är deras första banträff.

--VVTS--
Citera
Maciek Matwiejczuk
Göteborg
Här sen Jul 2003

Då var jag anmälld till Anderstorp den 15/9
Vad kul det blir att få köra en hel dag på mossen och få lite varv tider på papper + få tips av riktiga raceförare

Nån mer från Rejsa som ska dit?

--VVTS--
Citera
Inför träffar
Motorklubben Track Days 2006
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (4200 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande